Categories: ایرانجهان

سناتورهای آمریکایی از بایدن خواستند از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای جلوگیری کند

۲۶ سناتور آمریکایی در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، درباره پیامدهای یک توافق ناکارآمد با تهران هشدار داده و از او خواستند تا از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.

به گزارش فرانیوز، سناتور جان کندی، جیمز لنکفورد، کریستن گیلیبراند، ریچارد بلومنتال٬ جو مانچین و سوزان کالینز از جمله امضاکنندگان این نامه هستند که روز چهارشنبه ۳۱ خرداد منتشر شده است.

برخی از امضاکنندگان این نامه که اوایل ماه ژوئن با ابتکار کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل تهیه شده، از دموکرات‌هایی هستند که در سال ۲۰۱۵ از برجام حمایت کرده و بعدا نیز از تلاش‌های دولت بایدن برای احیای این توافق حمایت کرده بودند.

این سناتورهای آمریکایی گفته‌اند:«امروز ضروری است که ما تلاش‌های خود را برای بازدارندگی ایران در دستیابی به قابلیت تسلیحات هسته‌ای تقویت کنیم.»

این نامه با تاکید بر لزوم هماهنگی بایدن با تلاش‌های کنگره برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران، از دولت بایدن خواست برای محدود کردن فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران، گام‌های ملموسی را در پیش گیرد.

این سناتورها با تاکید بر اینکه هر گونه پیشرفت در فعالیت‌های هسته‌ای‌ ایران باید با اقدام متحد بین‌المللی همراه شود خاطرنشان کردند به چین نیز نباید اجازه داد که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران را تسریع کند.

در این نامه از رئیس جمهور آمریکا در خواست شده است تا وضعیت بازدارندگی ایجاد کند و رهبری جامعه بین‌المللی در این زمینه را به عهده بگیرد.

سناتورهای دو حزب از بایدن خواستند از کشورهای اروپایی تضمین بگیرد در صورتی که جمهوری اسلامی به غنی‌سازی ۹۰ درصدی اورانیوم اقدام کرد، تحریم‌های سازمان ملل را علیه تهران بازگردانند.

هفدهم خرداد نیز جمعی از قانونگذاران سنا و مجلس نمایندگان هر دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه از جو بایدن، خواستند تا تلاش‌ها برای بازداشتن جمهوری اسلامی از دستیابی به سلاح هسته‌ای، از جمله همکاری با متحدان اروپایی برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی، را افزایش دهد.

قانونگذاران آمریکایی از بایدن خواستند که وضعیت بازدارندگی فعال را در دستور کار قرار دهد و تقویت عزم جامعه بین‌المللی برای این هدف را مدیریت کند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago