Categories: ایرانجهان

سفر خانوادگی وزیر بهداشت دولت روحانی و فرمانده سابق سپاه به کانادا و انتقادات گسترده از جاستین ترودو

به گزارش فرانیوز، نکته جالب ماجرا آنجاست که حضور قاضی‌زاده هاشمی و خانواده‌اش در مونترال کانادا خیلی اتفاقی افشا شد. «رادیو کانادا» مستندی تبلیغی از صنعت توریسم کبک در یوتوب خود منتشر کرده بود که در بخشی از این مستند که حضور توریست‌ها را در شهر مونترال نشان می‌دهد و تصویر قاضی‌زاده هاشمی و خانواده‌اش نیز دیده می‌شود.

وزیر بهداشت دولت روحانی در سال ۱۳۶۵ و در بحبوحه جنگ ایران و عراق از دانشگاه علوم پزشکی مشهد فارغ‌التحصیل شد. البته او در همان دوران نیز فرماندهی مهندسی رزمی قرارگاه‌های نجف، خاتم الانبیاء و ستاد کربلا را بر عهده داشت و در چند عملیات نیز فرماندهی مهندسی رزمی بود.

قاضی‌زاده هاشمی سال ۶۸ توانست دوره تخصص چشم‌پزشکی را به اتمام برساند.

حضور قاضی‌زاده هاشمی در کانادا واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است و دولت جاستین ترودو را به در پیش گرفتن سیاست‌های دوگانه متهم کردند.

از جمله حامد اسماعیلیون، از چهره‌های شاخص مخالف جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه، ۱۸ مرداد، در توئیتر خود با انتشار تصاویر حضور این سیاستمدار جمهوری اسلامی در خیابان‌های مونترال، با مخاطب قرار دادن دومینیک لبلانک، وزیر جدید امنیت عمومی کانادا و مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، به محدودیت‌های وضع شده در زمینه رفت‌وآمد سیاستمداران جمهوری اسلامی به خاک کانادا اشاره کرد.

آقای اسماعیلیون با اشاره به اینکه یکی از وزرای دولت حسن روحانی «آزادانه» در خاک کانادا قدم می‌زند در پیام خود خواستار پاسخ‌گویی و اقدام فوری دولت کانادا شده است.

تعدادی از ایرانیان نیز با اشتراک‌گذاری تصاویر قاضی‌زاده هاشمی و خانواده‌اش در کانادا خواستار دخالت دولت این کشور شدند.

هرچند پارلمان کانادا در سال ۹۷ طرحی را تصویب کرد که دولت این کشور سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌داد و جاستین ترودو نیز از این طرح حمایت کرد، اما تا کنون دولت کانادا از این اقدام سر باز زده است.

به دنبال سرکوب اعتراضات سراسری ایران و پس از فشار افکار عمومی در مهرماه سال گذشته جاستین ترودو در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که ۱۰ هزار نفر از فرماندهان سپاه توسط این کشور تحریم شده و به صورت دائم حق ورود به کانادا را نخواهند داشت.

و همچنین گفت که کانادا ۷۶ میلیون دلار برای افزایش ظرفیت خود جهت اجرای این تحریم‌ها هزینه خواهد کرد. در همان زمان تردیدهایی نسبت به عملی‌شدن چنین تحریمی مطرح شده بود.

ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی از آغاز خیزش انقلابی مردم در کشور، با تجمعات گسترده و متعدد خود در اعتراض به سیاست های دولت کانادا در واکنش به اقدامات ضد بشری جمهوری اسلامی خواهان تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران شده اند.

در اوایل مرداد ۱۴۰۲، نیز رسانه‌های آلمانی و شماری از فعالان حقوق‌بشر ایرانی و آلمانی از سفر «حسینعلی نیری»، قاضی شرع هیات متصدی اعدام‌های ۱۳۶۷ در بیمارستانی در آلمان برای درمان خبر دادند.

«دی‌ولت» روزنامه آلمانی گزارش کرد که نیری در موسسه بین‌المللی علوم اعصاب (INI) در هانوفر «بستری» بوده و «جراحی» شده است.

«فردریک شیندلر»، سردبیر سیاسی دی‌ولت، در مطلبی نوشت «جمعه گذشته دو دستگاه خودرو با پلاک سفارت جمهوری اسلامی ایران وارد پارکینگ این درمانگاه شد.»

روزنامه آلمان دی‌ولت به نقل از منابعی نوشت حسینعلی نیری در یک کلینیک خصوصی در هانوفر تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. فعالان حقوق‌بشر از مقامات آلمانی خواسته‌اند او را به‌اتهام جنایت علیه بشریت تحت تعقیب قرار دهند.

کلینیک خصوصی جراحی مغز و اعصاب «آی‌ان‌آی»، (INI) در هانوفر، توسط پروفسور «مجید سمیعی» اداره می‌شود.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago