Categories: جهان

سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» خواستار حذف حسابهای کاربری مقامات جمهوری اسلامی شد

به گزارش فرانیوز، مارک دی والاس، مدیرعامل متحد علیه ایران هسته‌ای (UANI) این بیانیه را در پی تصمیم متا برای حذف حسابهای کاربری رهبر جمهوری اسلامی به دلیل “نقض مکرر” قوانین پلتفرم های آنها منتشر کرد. 

در بیانیه آمده است که این سازمان از تصمیم متا برای سلب امتیاز حفظ حساب کاربری در فیس بوک و اینستاگرام از علی خامنه‌ای استقبال می‌کند.

این سازمان تاکید کرده است که متا نباید تحت هیچ گونه فرضی باشد که اجرای با تاخیر و محدود شرایط خدماتش کافی است. اینگونه نیست.

سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» نوشت: فهرست تروریست‌ها، تأمین‌کنندگان مالی تروریسم و تبلیغ‌کنندگانی که در زمینه خشونت‌هایی که در پلتفرم‌های متعلق به متا فعال هستند یا از آنها حمایت می‌کنند، طولانی است.

این سازمان با نام بردن از چهار تن از مقامات جمهوری اسلامی به شرح زیر خواهان حذف حسابهای آنها در شبکه‌های اجتماعی شد.

حسین امیرعبداللهیان، یکی از اعضای فعال نیروی بسیج سپاه پاسداران که در برنامه‌ریزی جلسات کشتار هفتم اکتبر به رهبری حماس در اسرائیل حضور داشته، حساب کاربری در اینستاگرام دارد .

معصومه ابتکار، تبلیغ‌کننده نظام که در جریان بحران گروگان‌گیری ایران به مدت ۴۴۴ روز در گروگان‌گیری آمریکایی‌ها مشارکت داشت، یک حساب کاربری در فیسبوک و دیگری در اینستاگرام دارد.

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور حکومت ایران، که در سال ۲۰۱۹ به دلیل نظارت اداری بر اعدام مجرمان و شکنجه کودکان، از جمله قطع عضو، و شرکت در یک به اصطلاح «کمیسیون مرگ» که دستور اعدام هزاران زندانی سیاسی را صادر کرد، توسط آمریکا تحریم شد، در اینستاگرام فعال است.

جواد اوجی وزیر نفت و وزارت نفت – که هر دو توسط وزارت خزانه داری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ به دلیل حمایت مالی از سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی خارجی منصوب شده توسط ایالات متحده تعیین شده بودند، حساب اینستاگرام دارد.

«سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای» تصریح کرده که متا و دیگر پلتفرم‌های فناوری مانند ایکس، هیچ تعهدی ندارند که به این مقامات و سایر مقامات رژیم اجازه دهند امتیاز استفاده از پلتفرم‌های خود را حفظ کنند و باید اقدامات اصلاحی فوری انجام دهند.

این سازمان در پایان بیانیه خود تاکید کرده که پیوسته خواستار این بوده و در فشار بر این شرکت‌های فناوری برای انجام اقدامات منطقی و تضمین شده علیه آنها ثابت قدم خواهد ماند.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

5 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

5 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

5 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

5 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

5 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

5 ماه ago