Categories: ایران

زخمی شدن شهروندان بلوچ به دنبال تیراندازی پلیس در «فنوج»

پس از انتشار خبر زیر گرفتن راکبان دو موتورسیکلت توسط خودرو پلیس، شهروندان در «فنوج» سیستان‌ و‌ بلوچستان شب گذشته مقابل کلانتری این شهرستان تجمع کردند که با تیراندازی ماموران چند تن مجروح شدند.

به گزارش فرانیوز، سازمان حقوق بشری «حال وش» که روی مسائل سیستان و بلوچستان تمرکز دارد گزارش داد که دیشب ماموران انتظامی در شهرستان «فنوج» چهار جوان بلوچ‌ موتور سوار را زیر گرفتند که به دنبال این حادثه سه تن از راکبان متورسیکلت ها زخمی و یک نوجوان ۱۶ ساله دیگر جان باخت.

این سازمان حقوق بشری همچنین گزارش داد که سه شهروند دیگر نیز از این شهر کوچک که در ۱۶۰ کیلومتری جنوب ایرانشهر قرار دارد بر اثر تیر اندازی ماموران کلانتری زخمی شدند.

«حال‌وش» هویت فرد جان‌باخته در تعقیب و گریز با ماموران را «سمیر گردهانی» ۱۶ ساله فرزند آسا و اهل فنوج عنوان و اعلام کرد در پی این حادثه تعداد زیادی خودروی نظامی سپاه پاسدارن از شهرستان ایرانشهر عازم فنوج شده‌اند.

در مقابل رسانه‌های وابسته به حکومت روایتی دیگری از این حادثه مطرح کردند و به نقل از معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان مدعی شدند که تصادف موتور سیکلت ها با یکدیگر عامل کشته شدن یک نوجوان ۱۶ ساله بوده است.

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه نوشت که علی رحیمی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان عنوان کرده است که غروب پنجم اردیبهشت ماه برخورد دو دستگاه موتورسیکلت با یکدیگر در حوالی میدان منابع طبیعی شهرستان فنوج منجر به فوت یک نفر و مجروحیت دو نفر دیگر شد که گشت پلیس نیز در محل حادثه حاضر شد.

 با حضور ماموران پلیس در صحنه، عده‌ای با طرح شائبه بروز حادثه بر اثر برخورد خودروی انتظامی با موتورسیکلت سواران جو را متشنج کردند.

این خبرگزاری نوشت: «در پی این حادثه، برخی از معترضان سنگ و شیشه به سمت ساختمان کلانتری پرتاب کردند و پلیس برای متفرق کردن این افراد مجبور به تیراندازی هوایی شد.»

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago