Categories: ایرانجهان

روزنامه تهران‌تایمز نامه برکناری رابرت مالی را منتشر کرد

به گزارش فرانیوز، این نامه دوصفحه‌ای که بر روی آن عبارت «حساس اما غیرمحرمانه» نیز ذکر شده از سوی ارین اسمارت مدیر «دفتر امنیت دیپلماتیک و اداره امنیت و تناسب پرسنل» امضا شده است.

روزنامه تهران‌تایمز که وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است و این سازمان نیز به نوبه خود زیر نظر دفتر علی خامنه‌ای اداره می‌شود، ذکر نکرد که این نامه را چگونه به دست آورده است.

در این نامه خطاب به مالی تأکید شده «دفتر امنیت دیپلماتیک و اداره امنیت پرسنل، اطلاعاتی در مورد شما دریافت کرده است که نگرانی‌های امنیتی جدی ایجاد می‌کند».

اسمارت در این نامه تأکید کرده «عملکرد امنیتی مالی به وضوح با منافع امنیت ملّی سازگار نیست.» و سه دلیل «رفتار شخصی»، «مدیریت اطلاعات طبقه‌بندی‌شده» و «استفاده از فناوری اطلاعات» را برای تعلیق مجوز امنیتی مالی ذکر کرد.

ارین اسمارت از مالی می‌خواهد که کارت شناسایی ورود به ساختمان، هرگونه اعتبارنامه صادر شده توسط دولت و پاسپورت دیپلماتیک خود را تحویل دهد.

تهران‌تایمز پیش‌تر در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه وزارت امور خارجه ایالات متحده مدعی شده که دلیل «برکناری رابرت مالی» فرستاده آمریکا در امور ایران دیدارهای مخفیانه‌اش با سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل و همچنین دیدارهایی مشابه با تنی چند از چهره‌های ایرانی-آمریکایی بوده است.

انتشار این سند در حالی انجام شد که مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بارها از وزارت خارجه ایالات متحده خواسته است که این وزارت‌خانه دلایل برکناری و تخلفات مالی را برای نمایندگان تشریح کند.

علی‌رغم این درخواست چندباره و حضور مقام‌های وزارت خارجه در کنگره، مقام‌های دولت بایدن نهایتاً اعلام کردند که تا پایان تحقیقات از مالی مجاز به انتشار اطلاعاتی در این خصوص نیستند.

به تازگی نیز دانشگاه پرینستون اعلام کرد آقای مالی قرار است در این دانشگاه درسی در زمینه سیاست خارجی برای دانشجویان تدریس کند.

در واکنش به این خبر ژیائو وانگ محقق آمریکایی چینی‌تبار دانشگاه «پرینستون» که خودش ۴۰ ماه در ایران به گروگان گرفته شده بود، در توییتی نوشت «پرینستون رابرت مالی را که در حال حاضر به دلیل افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده تحت تحقیقات اف‌بی‌آی قرار دارد، به عنوان استاد مهمان استخدام می‌کند، قرار است او چه چیزی به دانشجویان پرینستون بیاموزد؟»

او در ادامه این توییت با به‌کاربردن عبارتی عامیانه برای نشان دادن ضعف دولت بایدن و رابرت مالی در برابر جمهوری اسلامی ادامه داد: «او چیزی جز اینکه چرا آمریکا باید پشت ایران را ببوسد آموزش نمی‌دهد».

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago