Categories: ایرانجهان

رهبر حزب سبزهای آلمان خواهان بسته شدن فوری مراکز اسلامی فرانکفورت و هامبورگ شد

به گزارش فرانیوز، امید نوری‌پور در توئیتر نوشت: مرکز اسلامی فرانکفورت منتقدان جمهوری سالامی را مرعوب می‌کند. این مرکز با مرکز اسلامی هامبورگ ارتباط نزدیک دارد و به پروپاگاندا مشغول هستند.

این سیاستمدار بانفوذ ایرانی- آلمانی افزود: از آنجایی که  این مراکز تهدیدی برای دموکراسی ما هستند، فورا باید بسته شوند.

از سویی دیگر، دادگاه اداری هامبورگ روز دهم تیر اعلام کرد: سازمان حفاظت از قانون اساسی (سازمان امنیت داخلی) آلمان اجازه دارد مرکز اسلامی هامبورگ را در رده سازمان‌های اسلام‌گرای افراطی طبقه‌بندی کند. در واکنش اما مرکز اسلامی هامبورگ حکم دادگاه را غیرقابل درک خواند.

دادگاه اداری هامبورگ پس از برگزاری دو جلسه دادرسی شفاهی در آوریل و مه ۲۰۲۳ رای کتبی خود را در مورد این شکایت اعلام کرد.

طبق گزارش سازمان حفاظت امنیت از قانون اساسی آلمان، انجمن حامی «مسجد آبی» یک سازمان اسلام‌گرای افراطی معرفی شده بود که «اهداف ضد قانون اساسی را دنبال می‌کند.»
براساس این گزارش طرف‌های دعوا همچنان فرصت تجدیدنظرخواهی خواهند داشت.

به تازگی، انجمن اسلام سکولار در نامه‌ای به نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان، خواستار قطع فوری همکاری با شورای مرکزی مسلمانان شده بود.

دلیل این درخواست آن بود که مرکز اسلامی هامبورگ، که توسط سازمان حفاظت از قانون اساسی به عنوان «مرکزی افراط‌ گرا» شناخته شده است، در این شورا عضو است.

در این نامه آمده بود که این مرکز همچنین به اشاعه یهودی‌ستیزی، گسترش ایدئولوژی جمهوری اسلامی و جاسوسی از شهروندان ایرانی در تبعید می‌پردازد.

مقامات محلی هامبورگ آبان ماه سال گذشته سید سلیمان موسوی‌فر، معاون این مرکز را به دلیل تماس نزدیک با سازمان‌های تروریستی اخراج کردند.

حمایت از سازمان‌های افراطی و تروریستی شیعه و همچنین به اشتراک‌ گذاشتن ویدیوهای تبلیغاتی با همین هدف در فیسبوک از جمله اتهامات موسوی‌فر بود.

در آن زمان مقامات داخلی آلمان گفتند که موسوی‌فر در کنار فعالیت و حمایت از سازمان‌های شیعه افراطی و تروریستی، با دو سازمان جمع‌آوری کمک‌های مالی ارتباط داشته که با نمایندگان حزب الله لبنان در ارتباط بوده‌است.
موسوی‌فر فیلم‌ها و عکس‌های تبلیغاتی این سازمان را در فیسبوک به اشتراک می‌گذاشت و به کشته‌شدگان حزب‌الله ادای احترام می‌کرد.

سلیمان موسوی‌فر به بهانه تحصیل فرزندانش تا آخرین لحظه در برابر دستور دادگاه برای ترک آلمان مقاومت کرد و سرانجام به ایران بازگشت.

پس از آغاز اعتراضات سراسری در ایران، آبان ماه سال گذشته فراکسیون‌های احزاب دولت ائتلافی آلمان در پارلمان بوندستاگ با اتخاذ یک رشته اقدامات از جنبش اعتراضی در ایران حمایت کرده و خواهان فشار بر جمهوری اسلامی شدند تا جایی که تلاش کردند مرکز اسلامی هامبورگ به عنوان “بازوی رژیم ایران” تعطیل شود.

موضوع مرکز اسلامی هامبورگ را نخستین بار روزنامه “دی ولت” مطرح کرده و درباره آن گزارش داده بود.

سازمان حفاظت از قانون اساسی هامبورگ (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی آلمان، شاخه ایالت هامبورگ) پیش از این مرکز اسلامی هامبورگ را به عنوان یک نهاد افراط‌گرا طبقه‌بندی کرده است. این نهاد امنیتی آلمان مرکز اسلامی هامبورگ را “پایگاه جمهوری اسلامی”  می‌داند.


امید نوری‌پور، رهبر حزب سبزهای آلمان، ماه‌ها پیش خواستار تعطیلی آن شده و مرکز اسلامی هامبورگ را “مهم‌ترین لانه جاسوسی رژیم (ایران) در آلمان” توصیف کرده بود.

موج اعتراضات در ایران با مرگ مهسا (ژینا) امینی آغاز شد. این جوان ۲۲ ساله در ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ از سوی گشت ارشاد در تهران دستگیر شد و سه روز بعد در بیمارستان کسری تهران درگذشت. خانواده مهسا گفته‌اند که او سابقه هیچ گونه بیمار خطرناکی نداشته است. به گفته شاهدان، مهسا هنگام دستگیری توسط ماموران گشت ارشاد مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago