رضا شهابی در پی وخامت حال جسمانی از زندان به بیمارستان منتقل شد

یک فعال کارگری و از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد که دوران محکومیت حبس را در زندان سپری می‌کند، در پی وخامت حال جسمانی به بیمارستان طالقانی منتقل شد.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اعلام کرد که رضا شهابی به دلیل بالا رفتن بیش از حد فشار خون بصورت اورژانسی از زندان به بیمارستان طالقانی منتقل گردید.

در این گزارش آمده است، حدود ساعت ۱۲ شب ۲۵ آذر رضا شهابی دچار فشار خون بسیار بالا گردید که بعد از معاینه پزشک زندان به ایشان آمپول تزریق شد اما فشار خون ایشان به طور کامل کنترل نگردید و مجددا در ساعت ۳ شب به دلیل فشار خون بسیار بالا و سردرد شدید به بهداری زندان منتقل شد و پس از معاینه پزشک زندان اینبار به بیمارستان طالقانی منتقل شد.

در این گزارش تصریح شده که فشار خون رضا شهابی در بیمارستان تا مرز ۲۰ رسیده بود که اگر به موقع به بیمارستان نمیرسید قطعا این کارگر زندانی با خطرات جانی روبرو میشد.

آقای شهابی بعد از رسیدگی های کادر درمان بیمارستان طالقانی وضعیت جسمانی ایشان بهتر شده است، و حدود ظهر ۲۶ آذر به زندان اوین بازگردانده شد.

به دلیل تعلل چند ساعته در اعزام به بیمارستان ممکن بود صدمات جبران ناپذیری برای رضا شهابی بوجود آید.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه عدم حساسیت مسئولان زندان و پزشکان زندان نسبت به حفظ جان زندانیان را قویا محکوم کرد.

رضا شهابی مدت بیست ماه است که محکومیت پنج سال زندان ناعادلانه خود را میگذراند. او که پیش از این بارها بازداشت و سالهای طولانی در حبس بوده است، بهددلیل ضرب و شتم‌های شدید در دروره‌های گذشته دچار مشکلات عدیده جسمانی است و‌ مجددا نیاز مبرم به عمل جراحی دارد.

همچنین داود رضوی و حسن سعیدی دو عضو دیگر سندیکا نیز در حال سپری کردن محکومیت پنج ساله خود به دلیل فعالیت‌های سندیکایی و‌ دفاع از حقوق کارگران هستند.

هر سه عضو زندانی این سندیکا در گذشته بارها بازداشت و حبس شده اند، این کارگران زندانی با توجه به اذیت و آزارهایی که طی سالیان‌متمادی متحمل شده اند و همچنین بازجویی‌های طولانی و انفرادی، از شرایط جسمانی نامساعدی برخوردارند و ‌مرخصی پزشکی برای آنها لازم و ضروری است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تاکید کرده است؛ رضا شهابی و داود رضوی به دلیل بیماری‌های متعدد، مزمن و ‌ناتوان‌کننده شرایط تحمل کیفر را ندارند و باید با حکم عدم تحمل حبس در اسرع وقت آزاد گردند‌که بتوانند با کمک خانواده معالجات خود را در خارج از زندان انجام دهند.

این سندیکا افزود: ادامه شرایط کنونی تنها به وخیم تر شدن حال آنها منجر خواهد شد و مسئولیت هرگونه عواقبی بطور کمال بر عهده مسئولان زندان اوین، قوه قضاییه و‌ دیگر مقامات‌جمهوری اسلامی خواهد بود.