Categories: ایرانجهان

رسانه اسرائیلی: تل‌آویو باید توافق بد با جمهوری اسلامی را به هر قیمتی متوقف کند

یک رسانه اسرائیلی در واکنش به دیدار مقامات دفاعی آمریکا و اسرائیل تاکید کرد که موضوع پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی در مقایسه با عادی‌سازی روابط اسرائیل با عربستان دارای اهمیت حیاتی است و سیاستمداران اسرائیلی نباید اولویت‌ها را فراموش کنند.

به گزارش فرانیوز، وبسایت JNS در گزارشی پیرامون دیدار مقامات دفاعی ایالات متحده و اسراییل تاکید کرده است: اسرائیل باید توافق بد با جمهوری اسلامی را به هر قیمتی متوقف کند. عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی نباید به قیمت اولویت اول اسرائیل تمام شود.

بر اساس این گزارش، ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل، زاخی هانگبی، مشاور امنیت ملی و گیل رایش، معاون ارشد وی، همگی برای دیدار با مقامات ارشد کاخ سفید و مقامات دولتی، پیش از تصمیم‌گیری‌های حیاتی در مورد ایران و عربستان سعودی در واشنگتن حضور پیدا کردند.

در این گزارش با بیان اینکه اسرائیل نباید در مورد اولویت‌های خود سردرگم شود، تاکید شده است: بسیار مهم است که مطمئن شویم واشنگتن متوجه شده است که جلوگیری از یک توافق بد با جمهوری اسلامی اولویت بالاتری نسبت به دستیابی به توافق عادی‌سازی با عربستان سعودی دارد و در غیر این صورت، احتمال آسیب بسیار شدید است.

این وبسایت اسراییلی همچنین به مذاکرات غیرمستقیم ایالات متحده و جمهوری اسلامی با میانجیگری عمان، کویت و دیگر کشورها با هدف دستیابی به توافق هسته‌ای اشاره کرده است.

در بخش دیگری از گزارش آمده است: تنها خواندن مصاحبه‌های اخیر رابرت مالی، نماینده رئیس جمهور در مذاکرات با جمهوری اسلامی و علی واعظ به عنوان مدیر پروژه گروه بین‌المللی بحران در ایران، نشان می‌دهد که بحث‌ها جدی است.

در گزارش مجددا با هشدار درباره خطر تمرکز اسرائیل بر توافق عربستان، آمریکا و اسرائیل، تاکید شده است: این می تواند منجر به کاهش تلاش برای جلوگیری از یک توافق موقت معیوب با جمهوری اسلامی شود که مطمئنا دائمی خواهد شد.

به زعم نگارنده این گزارش، بین برخی از اجزای توافق سعودی و مدیریت صحیح برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ارتباط نزدیکی وجود دارد و رویکرد صحیح این است که آنها را با هم پیوند داده و به توافقی رسید که هم برای اسرائیل و هم برای ایالات متحده برد-برد باشد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago