Categories: ایران

رئیس پدافند غیرعامل کشور دشمن را عامل مسمومیت سریالی دانش‌آموزان اعلام کرد!

به گزارش فرانیوز، بر اساس گزارش خبرگزاری حکومتی مهر، غلامرضا جلالی درباره مسمومیت‌های سریالی دانش‌اموزان مدعی شد؛ تهدیدات امروزه شکل جدیدی پیدا کرده و جنگ‌ها در حوزه‌های شناختی قابل ترکیب با مسائل بیولوژیک گسترده شده است. اتفاقات مربوط به مسمومیت دانش‌آموزان یک فناوری شناختی رسانه‌ای بود.

وی افزود: بعد از کنترل فضای رسانه‌ای کشور این موضوع هم کنترل شد. در جلساتی که آن زمان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که این اتفاق یک جنگ ترکیبی است و نباید صرفاً به دنبال علائم پزشکی بگردیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با فرافکنی موضوع مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان ادامه داد: افکار عمومی تا حد زیادی تحت تأثیر رسانه‌های خارجی قرار گرفت. رسانه‌های خارجی می‌توانند به باورهای مردم شکل بدهند و با استفاده از ظرفیت‌های شناختی فکر و ذهن مخاطب را تحت کنترل قرار بدهند.

جلالی در ادامه درباره «شیوه نوین جنگ سایبری» که بنا بر ادعای او در مسمومیت گسترده دانش‌آموزان نقش داشته گفت: «این یک فناوری جدید است که می‌تواند در زمینه ایجاد حالت فیزیکی با ابزار روان‌شناختی اثر بگذارد و چون خانم‌ها و جوانان حساس‌تر هستند، دشمن به‌ طور ویژه دختران جوان را مورد هدف قرار داد.»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه مدعی شد که «اگر کسی به رسانه وابسته بشود دچار این مسمومیت می‌شود» و افزود: «توقف مسمومیت‌ها به صورت جالبی و با کنترل اخبار در رسانه‌ها انجام شد. به صورتی که پس از کنترل انتشار اخبار مسمومیت‌های سریالی در مدارس، دیگر شاهد ادامه مسمومیت‌ها نبودیم.»

جلالی اواسط اسفند پارسال نیز مدعی شده بود که مدارس کشور درگیر پدیده‌ای به نام «هراس اجتماعی» شده‌اند که عامل آن «مداخله مستقیم جریان نفاق و معاندین کشور» است.

همچنین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی هشتم اردیبهشت سال جاری در بیانیه‌ای به عنوان «نتیجه نهایی تحقیقات» خود در مورد حملات به مدارس مدعی شد که «تمارض» دانش‌آموزان و «هراس جمعی» از عوامل اصلی گسترش مسمومیت زنجیره‌ای در مدارس عمدتاً دخترانۀ کشور بوده است.

این ادعاها در حالی است که رئیس کمیته حقیقت‌یاب مسمومیت دانش‌آموزان در مجلس شورای اسلامی ۲۱ خرداد از نهایی شدن گزارش این کمیته و ارائه آن به رئیس مجلس خبر داد و گفت که عده‌ای با استفاده از بمب‌های بد بوی موجود در بازار اقدام به مسمومیت دانش‌آموزان کرده‌اند.

مسمومیت‌های گازی در مدارس اغلب دخترانه در بسیاری از شهرهای ایران از ماه آذر ۱۴۰۱ در بحبوحه اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» در کشور آغاز شد و تا اردیبهشت امسال هم ادامه پیدا کرد.

مقامات جمهوری اسلامی از آغاز مسموم سازی دانش آموزان، ضمن انکار رابطه این مسمومیت‌ها با حمله‌های گازی اظهار نظرهای متفاوتی در این باره ابراز کرده اند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago