رئیس دانشگاه تهران: هیچ مخالفتی در پذیرش اعضای حشدالشعبی به عنوان دانشجو خلل ایجاد نمی کند

به گزارش فرانیوز، محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، روز دوشنبه گزارش‌ها درباره بهره‌برداری از نیروهای حشدالشعبی برای سرکوب در محیط دانشگاه را «انحرافی و ساده‌انگارانه» خواند و به خبرگزاری ایلنا گفت: «می‌خواهند جلوی همکاری‌های دانشگاهی ما با دوستان‌مان را بگیرند».

مقیمی با بیان اینکه این حواشی حتی ارزش این را ندارد که به آن پرداخته شود، از ارائه چنین تحلیلی ابراز تعجب کرده و معتقد است بیان چنین نظراتی بحث انحرافی است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: اگر ما فرصت تحصیل برای برادران و خواهران  عراقی خود فراهم نسازیم، دشمنان دو ملت این خلا را پر خواهند کرد و سرنوشت روابط آینده دو کشور را رقم خواهند زد. علاوه بر مزایای فرهنگی و اجتماعی، درآمدزایی ارزی ناشی از این تبادل علمی که سرانه شهریه دانشجویی آن در هر ترم بیش از ۱۰ برابر دانشجوی شهریه‌پرداز ایرانی است و بصورت ارزی خواهد بود، نصیب دانشگاه تهران خواهد ساخت تا آن را در زمینه زیرساخت‌های دانشگاه و ارتقای خدمات دانشجویی همچون تغدیه، خوابگاه و … هزینه نماییم.

به گفته او «این جوانان فداکار با غیرت دینی مثال‌زدنی خود تحت فرماندهی سرداران بزرگ اسلام همچون شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس فتنه آنها را در نطفه خفه کردند. اعضای حشدالشعبی افراد ناب و خالصی هستند که حاضر شدند جان خود را در راه ارزش‌های اسلامی فدا کنند.»

مقیمی در واکنش با مخالفت ها با این تصمیم دانشگاه تهران، افزوده است: بازار جذب دانشجوی ما کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، لبنان و… است و هیچ بحث و حاشیه‌ای نمی‌تواند در کار ما خللی ایجاد کند. متقاضی خارجی برای تحصیل در دانشگاه تهران زیاد است، اما بر اساس شاخص‌هایی مانند سابقه تحصیلی افراد، محل و کیفیت تحصیلات قبلی و قبولی در مصاحبه تخصصی و… اقدام به پذیرش دانشجوی خارجی با توجه به ظرفیتی که داریم، خواهیم کرد و تا جایی که ظرفیت داشته باشیم، این کار را با قدرت پیش می‌بریم.

در روزهای گذشته جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران و پلی‌تکنیک از این تصمیم مقام‌های حکومتی با عنوان «لشکرکشی به دانشگاه» یاد کرده و گفته بودند در برابر این اقدامات مقاومت خواهند کرد.

آنان تاکید کردند: «اجازه نمی‌دهیم بیش از این نام دانشگاه تهران را حماقت‌ها و بلاهت‌های خودفروختگان طماع و مزدوران دربار لکه‌دار کند.»

انجمن آزادی‌خواه پلی‌تکنیک تهران نیز در بیانیه‌ای، اقدام مقام‌های جمهوری اسلامی برای ورود شبه‌نظامیان شیعه عراق به دانشگاه‌های ایران را «جنگ جدید» برای «خفه کردن اعتراض دانشجویان» خواندند و تاکید کردند این اقدامات «آخرین تلاش‌های یک نظام در حال فروپاشی برای قدرت‌نمایی» است.

حشد الشعبی (بسیج مردمی) از گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در عراق است که پیش از این در فروردین ۹۸ نیز جمهوری اسلامی بخشی از شبه‌نظامیان این گروه را در خوزستان مستقر کرده بود.

حسین موسوی بخاتی، معاون تعلیم و تربیت حشدالشعبی، ۱۸ تیر ماه در سفری به تهران و پس از جلسه‌ای با حضور رئیس دانشگاه تهران و بسیج اساتید این دانشگاه، از «توافق و همکاری با دانشگاه تهران» در پذیرش دانشجو از میان نیروهای حشدالشعبی خبر داد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago