Categories: ایرانجهان

دیدار مشاوران امنیت ملی آمریکا و اسرائیل درباره جمهوری اسلامی

مشاور امنیت ملی آمریکا طی دیدار با همتای اسرائیلی خود در واشنگتن، درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و حمایت این حکومت از روسیه در جنگ با اوکراین گفتگو کردند.

به گزارش فرانیوز، کاخ سفید بیانیه‌ای درباره دیدار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و همتای اسرائیلی او زاخبی هاتگبی و همچنین ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل منتشر کرده است.

بر اساس این بیانیه، مقامات آمریکا و اسرائیل در مورد طیف وسیعی از مسائل جهانی و منطقه‌ای از جمله اقدامات جمهوری اسلامی گفتگو کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: با پیگیری گروه مشورتی راهبردی ایالات متحده و اسرائیل در ماه مارس، مقامات به گفتگوها در مورد افزایش هماهنگی برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای و راه‌های مقابله با تهدیدات این حکومت و نیروهای نیابتی آن ادامه دادند.

این مقامات همچنین در رابطه با تعمیق روابط نظامی روسیه با جمهوری اسلامی و اهمیت حمایت از اوکراین در دفاع از خاک و شهروندانش در مقابل پهپادهای جمهوری اسلامی گفتگو کردند.

نشریه اکسیوس اخیراً گزارش داده بود که با افزایش نگرانی درباره پیشرفت برنامه اتمی جمهوری اسلامی دولت آمریکا در هفته‌های گذشته به اسرائیل پیشنهاده داده، برای مقابله با جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی نظامی مشترکی انجام دهند. به گفته مقامات آمریکایی چنین پیشنهادی از سوی دولت بایدن «بی‌سابقه» بوده است.

این وب‌سایت با استناد به اظهارات سه مقام آمریکایی و اسرائیلی گزارش داد که دولت جو بایدن طی چند هفته گذشته به اسرائیل پیشنهاد داده است برای مقابله با جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی نظامی مشترکی انجام دهند.

مقامات آمریکایی ارائه چنین پیشنهادی از سوی دولت جو بایدن را «بی‌سابقه» خوانده و گفته‌اند که این امر می‌تواند همکاری نظامی میان ایالات متحده و اسرائیل را «به طور درخور توجهی ارتقا بخشد.»

دیدار و مذاکره نمایندگان امریکا و اسرائیل با موضوع ایران در حالی انجام شد که روز گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با انتشار یک ویدئو بار دیگر نسبت به فعالیت‌های هسته یا جمهوری اسلامی هشدار داد و گفت: «من همه گزارش‌ها را درباره ایران شنیده‌ام. من یک پیام واضح هم برای ایران و هم برای جامعه بین‌المللی دارم: اسرائیل هر کاری که لازم باشد برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام خواهد داد».

پیش‌تر نیز هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اسرائیل، گفته بود: «ایران در زمینه غنی‌سازی اورانیوم بیش از هر زمان دیگری پیشرفت کرده است. تحولاتی منفی دیده می‌شود که می‌تواند منجر به اقدام نظامی شود.»

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago