Categories: ایران

در اجرای طرح عفاف و حجاب انجام شد؛ اقدام هماهنگ نیروی انتظامی برای پلمب کشور!

در ادامه فشارها برای اعمال حجاب اجباری و مقابله با مخالفان پوشش دستوری، فرماندهان انتظامی در شهرهای مختلف امروز گزارشی از نحوه عملکرد خود ارائه کردند که براساس آن هزاران پیامک تذکر «رعایت حجاب» به مالکان خودروها ارسال شده و دهها واحد صنفی پلمب شده اند.

به گزارش فرانیوز، همزمان با پلمب چند واحد تجاری در تهران در جهت اعمال حجاب اجباری، در یک هفته گذشته ده‌ها مرکز و محل کسب و کار نیز در شهرستان‌ها پلمب شده است.

به گزارش رسانه های داخل ایران به نقل از فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، تنها در ده روز اخیر ۴۵ واحد صنفی در این استان با هدف اجرای طرح موسوم به «عفاف و حجاب» پلمب شده است.

به گفته همین مقام، در همین مدت برای «۶۱ واحد صنفی دیگر اخطار پلمب صادر شده و ۱۵۷۸ مورد پیامک تذکر نیز برای مالکان خودروهایی» ارسال شده که در آنها «کشف حجاب» رخ داده بود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر از پلمب ۲۱ واحد صنفی در این استان طی ده روز اخیر خبر داده و نوشته است که «در این بازه زمانی برای ۲۷ واحد صنفی دیگر اخطار پلمب صادر شده است.»

یحی الهی فرمانده انتظامی لرستان نیز از ارسال هزار و ۷۵۶ پیامک تذکر رعایت حجاب به مالکان خودروها در این استان و پلمب ۱۵ مکان صنفی به دلیل  آنچه کشف حجاب خوانده خبر داد.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز اعلام کرد: از آغاز طرح عفاف و حجاب در همدان، ۲۲۸۰ فقره پیامک برای افراد ارسال و ۳۲ دستگاه خودرو به صورت سیستمی توقیف شده است.

محمدکاظم تقوی فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی نیز از پلمب ۱۵ واحد صنفی و تذکر به ۷۸ واحد صنفی دیگر در مشهد به علت عدم رعایت حجاب اجباری خبر داد.

همچنین خبرگزاری صداوسیما نیز روز سه‌شنبه، پنجم اردیبهشت، از پلمب یک مجتمع اقامتی در شهر رشت و ۲۶ واحد صنفی در جزیره کیش خبر داده بود.

به گزارش رسانه‌های داخل ایران، بعضی از رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و اماکن تجاری متعلق به افراد مشهور در ایران به دلیل «عدم رعایت حجاب» پیامک اخطار پلمب دریافت کرده یا پلمب شده اند.

در میان این افراد چهره‌های مشهور سینمایی و ورزشی دیده می‌شوند و رسانه‌های ایران از افرادی نظیر علی دایی، بهاره رهنما، علیرضا منصوریان، محمدرضا گلزار و کریم باقری نام برده‌اند.

روز سه‌شنبه، پنجم اردیبهشت، خبر رسید که مجموعه تجاری «اُپال‌مال» در سعادت‌آباد تهران نیز پلمب شده است. این خبر ساعتی پس از آن منتشر شد که خبرگزاری تسنیم از «احتمال» تعطیلی این مجتمع خبر داده بود.

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران مدعی شده که این مجتمع تجاری پس از «دریافت تذکرات متعدد در خصوص کشف حجاب به علت عدم تمکین به هشدارها»، پلمب شده است.

اقدام گسترده نیروی انتظامی در اجرای طرح عفاف و حجاب منتقدانی نیز در داخل دارد. بر همین اساس، «بهارنیوز»، نزدیک به محمود احمدی‌نژاد و از رسانه‌های داخلی در واکنش به حجم گسترده این پلمب‌ها از سوی دستگاه‌های دولتی، انتظامی و قضایی جمهوری اسلامی، نوشت: کشور در حال «پلمب شدن» است!

از آغاز اعتراضات اخیر در ایران تعداد زنان و دخترانی که بدون حجاب اجباری در اماکن عمومی تردد می کنند، بسیار افزایش یافته و تصاویر متعددی از تردد آنها در اماکن عمومی و مراکز تجاری بدون حجاب اجباری منتشر شده است.

به دنبال آن، نیروی انتظامی با واحدهای صنفی که نسبت به این نافرمانی مدنی شهروندان واکنش نشان ندهند برخورد کرده و با دستور قضایی پلمب می شوند.

فرمانده کل انتظامی کشور پیش از این از اجرای طرح «برخورد با بی‌حجابی» از روز شنبه، ۲۶ فروردین، خبر داد. او «توقیف خودرو، پلمب واحد صنفی و معرفی شهروندان به محاکم قضایی» را از جمله مواردی عنوان کرد که در برخورد با عدم رعایت حجاب اجباری اجرا خواهد شد.

گروهی از حقوقدانان و وکلا، اقدامات یاد شده را «غیرقانونی» می‌دانند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago