لایحه حجاب

درگیری ماموران با مردم در رشت بر سر حجاب اجباری

همزمان با اعلام رسمی حضور گشت‌ ارشاد در خیابانها، شب گذشته میان ماموران نیروی انتظامی و شهروندان در شهر رشت بر سر حجاب اجباری درگیری رخ داد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شب گذشته ۲۵ مردادماه، ماموران امنیتی قصد داشتند ۳ زن را به بهانه رعایت نکردن حجاب اجباری بازداشت کنند که با مقاومت مردم روبرو شدند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان میدهد که تعداد زیادی از شهروندان رشت در میدان شهرداری این شهر تجمع کرده و جو ملتهبی ایجاد شده است و برخی گزارش‌ها حاکی است در برخی نقاط مردم شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سردادند.

گفته شده که با فشار مردم نهایتا ماموران امنیتی موفق به بازداشت آن ۳ زن نشدند.

به دنبال این واقعه ماموران نیروی انتظامی همراه با نیروهای لباس شخصی تلاش کردند که مردم را متفرق کنند و از گاز اشک‌اور نیز استفاده کردند و درگیری هایی نیز میان مردم و ماموران رخ داد.

پس از گذشت حدود ۱۰ ماه از مرگ مهسا امینی در بازداشت پلیس اخلاق و شروع اعتراضات سراسری ایران، دیروز سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فرماندهی نیروی انتظامی، از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها به صورت خودرو و پیاده و برخورد با کسانی که به گفته او «پوشش خارج از عرف دارند» خبر داد.

او با اشاره به اینکه گشت‌های خودرویی و پیاده پلیس در خیابان‌ها مستقر می‌شوند گفت: «با کسانی که پوشش خارج از عرف دارند و بر هنجارشکنی خود اصرار دارند در صورت عدم تمکین از دستور پلیس برخورد قانونی شده و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد».

خبر آغاز به کار دوباره گشت ارشاد پس از آن اعلام شد که طی روزهای گذشته گزارش‌هایی از حضور ون‌های بی‌نام و نشان سفید رنگ حامل ماموران نیروی انتظامی در سطح شهر‌های بزرگ و تذکر با زنان و دختران از سوی این ماموران منتشر شده بود.