Categories: ایرانجهان

درخواست مجلس نمایندگان آمریکا از کانادا برای تروریستی شناختن سپاه پاسداران

به گزارش فرانیوز، این نمایندگان با اشاره به اقدام‌های اخیر کانادا در منع ورود مقام‌های جمهوری اسلامی به این کشور و بررسی اخراج وابستگان حکومت ایران از کانادا، خاطرنشان کردند حمله‌ ۱۵ مهر حماس به اسرائیل، اقدام‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی را ضروری‌تر می‌کند.

امضاکنندگان این نامه تاکید کردند که کانادا بدون تروریست شناختن سپاه، نمی‌تواند به طور کامل با فعالیت‌های مخرب جمهوری اسلامی در سراسر جهان مقابله کند.

این نامه با هشدار درباره اینکه سپاه در گفتار و عمل به نابودی اسرائیل و تضعیف منافع امنیتی آمریکا و کانادا در خاورمیانه متعهد است، تاکید کرد «تعامل و سازش با جمهوری اسلامی، سیاست‌های مخرب تهران را تغییر نخواهد داد».

کلودیا تنی، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، که به همراه جرد موسکوویتز، نماینده دموکرات، این نامه را نوشته، گفت: بسیار مهم است که کانادا تهدید ایران را به رسمیت بشناسد و برای قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی، همه اقدام‌های مناسب را انجام دهد.

آژانس امنیت مرزی کانادا روز ۱۶ آذر اعلام کرد ۱۰ مقام‌ ارشد حکومت ایران باید خاک کانادا را ترک کنند. این آژانس از ایرانیان ساکن کانادا خواست هر اطلاعاتی از وابستگان جمهوری اسلامی دارند، به این نهاد ارائه کنند.

سایت گلوبال نیوز چهارشنبه ۲۳ آذر گزارش داد دومین مقام جمهوری اسلامی که با تشکیل پرونده در روند اخراج از کانادا قرار گرفته، مجید ایرانمنش است.

او پیش‌تر مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رییس مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث وزارت کشور، مدیرکل امور کارکنان وزارت راه و مدیرکل دفتر آمار سازمان ملی جوانان بوده است.

پیش از این نیز نام سلمان سامانی، مقام ارشد وزارت کشور در دولت روحانی از سوی این سایت منتشر شده بود.

کانادا تاکنون در چندین بسته جداگانه مقام‌ها و نهادهای جمهوری اسلامی دخیل در سرکوب مردم و همچنین دخیل در ارسال اسلحه به روسیه را تحریم کرده است.

نیمه دوم خرداد سال جاری یک سناتور مجلس سنای کانادا خبر داد که در این مجلس طرحی مبنی بر تروریستی شناختن سپاه پاسداران تصویب شده است. 

راتنا امیدوار عضو سنای کانادا در توییتر خود نوشت: «طرح اینجانب مبنی بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد تروریستی معرفی شود، تصویب شد.

پیش از این و در خرداد سال ۹۷ مجلس عوام کانادا در یک رای گیری علاوه بر اینکه از دولت این کشور خواست همه مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران را متوقف کند، تصویب کرد که نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی کانادا قرار بگیرد. 

هر چند جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا و عضو مجلس نمایندگان این کشور در این رای گیری به تروریستی شناختن سپاه رای داد اما تا کنون دولت این کشور هیچ اقدامی در برای اجرایی‌کردن این مصوبه انجام نداده است. 

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago