Categories: ایرانجهان

درخواست بهشتی برای اتحاد مخالفان جمهوری اسلامی تا سرنگونی

وحید بهشتی فعال سیاسی که در شصت‌وششمین روز اعتصاب غذای خود به سر می‌برد در تجمع اعتراضی لندن که با استقبال گسترده ایرانیان ساکن انگلیس و کشورهای اروپایی روبه رو شد، طی سخنانی از همه مخالفان جمهوری اسلامی خواست تا به‌خاطر «خون مهسا» متفرق نشده و اتحادشان را از لندن دوباره شروع کنند.

به گزارش فرانیوز، امروز شنبه نهم اردیبهشت، ایرانیان خارج از کشور در پاسخ به فراخوان‌های پیشین دست به برگزاری یک راهپیمایی بزرگ زدند.

شمار زیادی از ایرانیان در لندن در همراهی با فراخوان وحید بهشتی با مطالبه قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی بریتانیا تجمع کردند و هم‌زمان در برخی دیگر از کشورها از جمله ایتالیا، آلمان، سوئد، دانمارک و استرالیا نیز تجمع‌های مشابهی با این خواسته مشترک برگزار شد.

وحید بهشتی، فعال سیاسی به‌عنوان نخستین سخنران این تجمع همه مخالفان جمهوری اسلامی را دعوت به هم‌بستگی کرد و گفت: الان فصل مبارزه است. اگر کسی مثل من تحت تاثیر جنگ عظیم روانی رژیم اشتباهی می‌کند، باید سریع به خودش بیاید. حکومت می‌خواهد ما را منشعب و جدا کند و یک‌به‌یک سراغمان بیاید اما در مقابل جمع ما نمی‌تواند کاری بکند.

او اعتصاب غذای اعتراضی خود را نه اقدامی فردی، که کاری گروهی خواند و گفت: اگر شما از روز اول این‌جا نبودید من دو روز هم دوام نمی‌آوردم.

این فعال سیاسی که در شصت‌وششمین روز اعتصاب غذای خود به سر می‌برد از همه مخالفان جمهوری اسلامی خواست تا به‌خاطر «خون مهسا» متفرق نشوند و گفت: «اگر در این چهار ماه توانستند بین‌مان دینامیت بیاندازند، بیایید از این‌جا، از لندن دوباره شروع کنیم.

شهران طبری، روزنامه‌نگار نیز در تجمع ایرانیان در لندن گفت: «جنایات مشمئزکننده سپاه پاسداران روشن است و این نهاد باید مانند داعش و حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گیرد.»

او تاکید کرد که تحریم‌های اخیر بریتانیا علیه سپاه خوب اما اقدامی «ناکافی» است.

رحیم بندویی، عضو شورای مرکزی حزب مردم بلوچستان، هم گفت: «از زمان دولت احمدی‌نژاد قرارگاه قدس سپاه پاسداران بر بلوچستان حاکم شد و آنان از بنادر بلوچستان برای قاچاق استفاده کردند.»

به گفته او، به واسطه حضور سپاه، بلوچ‌ها با خشونت بیشتری از هر جای ایران سرکوب شدند.

در ادامه این تجمع، متی هون، فعال حقوق بشر و همسر وحید بهشتی گفت: «قتی که ۶۶ روز پیش شوهر من تصمیم به اعتصاب غذا گرفت هیچ وقت تصور نمی ‌کردیم که تا این حد حمایت را شاهد باشیم، اما در قلب خود می‌دانستیم که تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران خواسته هر کسی است که به آزادی باور دارد.»

او در ادامه تاکید کرد: «رژیم ایران اسب مرده است و دولت بریتانیا باید روی اسب مرده شرط‌بندی نکند و در کنار مردم ایران بایستند.»

عضو حزب محافظه‌کار بریتانیا: زمان تروریستی خواندن سپاه فرا رسیده است

ایان دانکن اسمیت، عضو حزب محافظه‌کار بریتانیا با ارسال پیامی به تجمع بزرگ ایرانیان در لندن خطاب به دولت بریتانیا گفت: زمان آن فرا رسیده که سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهید.

دانکن اسمیت که پیام ویدئویی او در تجمع ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی در لندن منتشر شد، با تقدیر از وحید بهشتی گفت: اعتصاب‌غذای وحید بهشتی ضروری نبود اما متأسفانه با کم‌کاری دولت بریتانیا این کار لازم شد.

او در ادامه افزود: دولت بریتانیا هفته‌ها پیش قول داده بود که سپاه را به‌عنوان یک سازمان متوحش و تروریستی در نظر خواهد گرفت، بنابراین موضوع ساده‌ای که اکنون می‌خواهم بگویم که زمان آن فرا رسیده است تا سپاه در لیست گروه‌های تروریستی قرار بگیرد.

رهبر سابق حزب محافظه‌کار انگلستان در انتهای سخنانش با اشاره به اینکه ما پیام بسیار قویی از جانب مردم آزاده جهان ارسال می‌کنیم که رفتار رژیم متوحش و سرکوبگر را تحمل نمی‌کنیم، خطاب به دولت بریتانیا اضافه کرد:
برای همه کسانی که توسط رژیم جمهوری اسلامی و زیر پوتین‌های سپاه پاسداران رنج می‌کشند، این سازمان را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهید، فوراً و الان این کار را بکنید.

در این تجمع، معترضان شعارهای ضد حکومتی مانند «مرگ بر حکومت بچه کش» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» سر دادند.

در شهرهای سیدنی، میلان، فرانکفورت، برلین، گوتنبرگ، وین، کپنهاک و میلان نیز هم‌زمان با راهپیمایی لندن، ایرانیان تجمع کرده و ضمن اعلام حمایت از معترضان داخل ایران خواستار تروریستی شناختن سپاه پاسداران از سوی کشورهای غربی شدند.

راهپیمایی لندن، روز شنبه هم‌زمان با شصت و ششمین روز از اعتصاب غذای وحید بهشتی، فعال سیاسی از مقابل وزارت امور خارجه بریتانیا و محل تحصن او آغاز و تا دفتر نخست‌وزیری ادامه داشت.

بهشتی ۶۶ روز پیش اعتصاب غذا و تحصن خود را مقابل ساختمان وزارت خارجه بریتانیا با هدف تروریستی خواندن سپاه از سوی دولت آغاز کرد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago