Categories: ایرانجهان

درخواست‌ از دولت کانادا: مانع مداخله جمهوری اسلامی در انتخابات کانادا شوید

به گزارش فرانیوز، علی احساسی، نماینده پارلمان کانادا اخیرا در نامه‌ای خطاب به قاضی ژوزه هوگ، مسئول کمیسیون بررسی مداخلات خارجی در انتخابات و نهادهای دموکراتیک درخواست کرده است که در بررسی مداخلات خارجی از طرف رژیم‌های چین، روسیه و نهادها یا افراد، مداخلات جمهوری اسلامی ایران را نیز مورد توجه قرار دهد.

او در این نامه نوشته است که جمهوری اسلامی گرایش شدیدی برای پیشبرد اهداف خود با استفاده از ابزارهای مخفیانه در کانادا دارد. این رژیم می‌تواند از افراد وابسته به خود که در کانادا زندگی می‌کنند، برای پیشبرد اهدافش استفاده کند و همچنین از سازمان‌ها و نهادها برای تفرقه‌افکنی، بدنام‌سازی اشخاص، ساکت کردن صدای منتقدانش یا نفوذ در انتخابات کانادا استفاده می‌کند.

به گفته این عضو ایرانی‌تبار پارلمان کانادا، گزارش‌های متعدد رسانه‌ای، هشدارهای بسیاری از دانشگاهیان، مقام‌های ارشد دولتی و سازمان‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران از راه‌های مختلف، شهروندان کانادایی را هدف حملات سایبری قرار داده و در سراسر آمریکای شمالی مشغول پولشویی و آزار و اذیت افراد است.

انجمن خانواده‌های قربانیان پرواز «پی‌اس ۷۵۲» نیز روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای از قاضی هوگ خواست تا مداخلات جمهوری اسلامی را در انتخابات و نهادهای فدرال کانادا مورد بررسی قرار دهد.

خانواده‌ها با بیان اینکه مداخلات جمهوری اسلامی در کانادا «سیستماتیک» بوده است، از این قاضی کانادایی خواسته‌اند که از تمام اختیارات خود برای بررسی تمام اقدامات جمهوری اسلامی برای مداخله و نفوذ در انتخابات و نهادهای کانادا استفاده کند.

در بیانیه این انجمن آمده است: «جمهوری اسلامی در انواع فعالیت‌های مخوفش مشغول آزار، ارعاب و ساکت کردن منتقدان خود در کاناداست و تلاش می‌کند افکار عمومی این کشور را به نفع خود شکل دهد.»

پیش از این گلوبال‌نیوز گزارش داده بود که کانادا به دلیل حضور عوامل جمهوری اسلامی، محیط امنی برای منتقدان رژیم ایران نبوده است. صدها و شاید هزاران تن از مقام‌های ایرانی وابسته به جمهوری اسلامی در خاک کانادا حضور دارند که می‌توانند مشکلات بزرگی برای کانادا بوجود آورند.

براساس گزارش‌ها، حدود ۴۰۰ هزار ایرانی در کانادا زندگی می‌کنند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

5 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

5 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

5 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

5 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

5 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

5 ماه ago