دادگاه میریوسف یونسی به صورت غیابی برگزار شد

جلسه دادگاه پدر علی یونسی، دانشجوی نخبه زندانی روز گذشته به دلیل نپوشیدن لباس زندان بدون حضور او برگزار شد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، رضا یونسی فرزند میریوسف یونسی با انتشار مطلبی از برگزاری جلسه دادگاه پدرش خبر داد.

میریوسف یونسی، پدر زندانی سیاسی علی یونسی است. او که بیش از ۷۰ سال سن دارد، روز چهارشنبه هفتم دی ماه ۱۴۰۱، در سومین ماه از شروع خیرش سراسری ۱۴۰۱، توسط ماموران لباس شخصی بدون ارائه حکمی در منزل پدری خود در شاهرود بازداشت شد.

رضا یونسی در یک رشته توئیت درباره برگزاری دادگاه پدرش چنین نوشت:

«کل محتوای پرونده بر اساس ادعای بازجویان مبنی بر یک پرداخت ۱۳ میلیون تومانی به آقای ب… است و اینکه آقای ب… به یکی از معترضین پرداخت پول داشته است.
پدرم پرداخت چنین پولی به آقای ب… را بارها رد کرده و بازجویان هم هیچ مدرکی برای چنین پرداختی ارائه نکردند، که وکلا در دادگاه به این موضوع اشاره کردند.

علاوه بر این میریوسف یونسی در بازجویی ها گفته بود که کارمند شرکتی است که هر ماه مبادله های تجاری با افراد مختلف دارند و حتی اگر ادعای بازجویان مبنی بر دریافت پول آقای ب… از محل کار پدرم درست باشد، وی در مورد اینکه ب… یا هر فرد دیگر با پولش چه می کند، مسئولیتی ندارد.
وکلا به قاضی معترض شدند که میریوسف یونسی مسئول اقدامات ب… یا هر فرد دیگری نیست.
لازم به ذکر که ب… پس از بازداشت کوتاه آزاد شد.

واضح اینکه هر فرد دیگری اگر در این پرونده بازداشت می شد و یا اگر واریزی مبلغ ۱۳ میلیون تومان از حسابش مشکلی می داشت، نهایتا با سوال و جواب و یا بازداشت کوتاه آزاد می شد. اما در مورد میریوسف یونسی هدف بازجویان از بازداشت موقت بیش از یک سال، آزار وی با وجود مشکلات جسمی اش است.

هرچند در سیستم فاسد جمهوری اسلامی عمل نکردن به خود قوانین جمهوری اسلامی روندی تکراری است. اما باز باید اشاره کرد که هر دقیقه بازداشت موقت پس از یک سال خلاف خود قوانین ج.ا است. این بازداشت وجاهت قانونی ندارد و میریوسف یونسی باید در اولین فرصت بدون هیچ قید و شرطی آزاد شود.»”