دادگاه انقلاب اشنویه شش شهروند را به هشت سال و شش ماه حبس محکوم کرد

شش شهروند کُرد اهل شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی، توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در مجموع به هشت سال و شش ماه حبس محکوم شدند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از رسانه حقوق بشری هه‌نگاو، اسامی این شهروندان عبدالکریم کاکول، سلیمان شارویرانی، خضر عبداللهی، عثمان حمزه‌زاده، آرام شعبان و فخرالدین پودات اعلام شده است.

طبق این گزارش، اخیرا عبدالکریم کاکول، اهل روستای حسن‌نوران اشنویه و سلیمان شارویرانی و خضر عبداللهی، هردو ساکن اشنویه، توسط دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی مهدی رضایی، هرکدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

از سویی دیگر، آرام شعبان، اهل شهر اشنویه به سه سال و سه ماه حبس و فخرالدین پودات، اهل روستای “بیتریان” و عثمان حمزه‌زاده، اهل روستای “قوروشای” از توابع اشنویه، هریک به یک سال و سه ماه زندان تعزیری محکوم شدند.

به گفته یک منبع مطلع، دادگاه انقلاب اشنویه این شش شهروند را به اتهامات “عضویت و همکاری با احزاب کُردستان ایران” به حبس محکوم کرده است.

این شهروندان، ساعت ۲ تا ۴ بامداد روز یک‌شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ (۹ جولای ۲۰۲۳)، در منازل خود توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران با توسل به خشونت بازداشت شدند.

آنها پس از مدتی، با تودیع وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان اشنویه آزاد شدند.