Categories: جهان

خزانه‌داری آمریکا رهبران کتائب حزب‌الله و شرکت هواپیمایی فلای بغداد را تحریم کرد

به گزارش فرانیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که این تحریم‌ها در پی یک سری حملات پهپادی و موشکی شدید کتائب حزب‌الله و دیگر گروه‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی علیه پرسنل آمریکایی در عراق و سوریه صورت گرفته است.

برایان ای.نلسون، معاون وزیر امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی در این بیانیه تاکید کرد: جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی آن به دنبال سوءاستفاده از اقتصادهای منطقه و استفاده از تجارت‌های به ظاهر قانونی به عنوان پوششی برای تأمین مالی و تسهیل حملات خود هستند.

بر اساس این بیانیه، سه رهبر و حامی گروه کتائب حزب‌الله وابسته به جمهوری اسلامی و سپاه قدس به دلیل تجارت و پولشویی برای این نهاد تحریم شدند.

طبق این بیانیه، شرکت فلای بغداد طیف وسیعی از تسلیحات از جمله موشک‌های فاتح، ذوالفقار و سری الفجر ساخت ایران و همچنین AK-47، RPG-7 و سایر نارنجک‌ها و مسلسل‌ها را به این گروه‌های فعال در سوریه تحویل داده است. 

در بیانیه تاکید شده است: کتائب حزب‌الله از فلای بغداد برای انتقال جنگنده‌ها، سلاح‌ها و پول به سوریه و لبنان برای حمایت از رژیم سوریه استفاده می‌کند. 

همچنین گفته شده که رهبران کتائب حزب‌الله در موارد متعدد از پروازهای فلای بغداد برای انتقال کیسه‌های پول ایالات متحده و تسلیحات ساخت ایالات متحده که از طریق جمع آوری میدان جنگ از عراق به لبنان به دست آمده بودند، استفاده کردند.

در بیانیه آمده است، فلای بغداد جنگنده‌هایی را از عراق به لبنان با پروازهایی که توسط فلای بغداد و النصر وینگز نامگذاری شده، برای شرکت در آموزش عملیات ویژه که توسط حزب الله برگزار می‌شد، فرستاده است. 

این شرکت همچنین در مهر ماه امسال، پس از حمله هولناک حماس به غیرنظامیان اسرائیلی، در انتقال صدها جنگجوی عراقی از جمله جنگجویان وابسته به سازمان معرفی شده و شبه نظامیان نیابتی جمهوری اسلامی عصائب اهل الحق (AAH) و در حمایت از حملات نیابتی‌های جمهوری اسلامی به اسرائیل مشارکت داشته است.

اسامی افراد و شرکت‌های تحریم شده به این شرح است: بشیر عبدالکاظم علوان الشبانی (الشعبانی) مدیرعامل فلای بغداد، حسین معنس العبودی، سرکرده کتائب حزب‌الله که عموماً با نام حسین معنز شناخته می‌شود، ریاض علی حسین العزاوی ( العزاوی ) متخصص هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) و مهندس اداره تجهیزات فنی کمیته بسیج مردمی (PMC)، اوقاد محسن فرج الحمیداوی ( اوقاد الحمیداوی )، برادر کوچک احمد الحمیداوی، دبیر کل کتائب حزب الله، شرکت مسافرتی و گردشگری زمینی المسال در بغداد.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

5 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

5 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

5 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

5 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

5 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

5 ماه ago