Categories: ایران

خداحافظی وریا غفوری از فوتبال در حاشیه برگزاری دربی؛ به احترام مردم به آزادی می آیم

خبر خداحافظی کاپیتان سابق باشگاه استقلال تهران از دنیای حرفه‌ای فوتبال که روز گذشته منتشر شد با واکنش هایی از سوی فعالان ورزشی، سیاسی و کاربران در سطح شبکه های اجتماعی روبه رو شد و امیرقلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران نیز اعلام کرد در یک بازی ملی مراسم خداحافظی وریا غفوری از فوتبال برگزار می‌شود.

به گزارش فرانیوز، وریا غفوری، بازیکن سابق تیم فولاد خوزستان تصمیم به خداحافظی از دنیای فوتبال گرفت.

وریا غفوری دیروز با انتشار پیامی خبر خداحافظی خود از فوتبال را اعلام کرد و با توجه به حضورش در کلاس‌های مربیگری قصد دارد وارد این عرصه شود و فضای جدیدی را تجربه کند، استوری کاپیتان سابق استقلال در حالی منتشر شد که در یک مسابقه رسمی تصمیم به پایان حضورش در زمین چمن نگرفت.

اما او امروز با انتشار استوری در صفحه شخصی خود از خداحافظی از دنیای فوتبال در ورزشگاه آزادی کنار هواداران تیم استقلال در روز دربی خبر داد.

امیرقلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران نیز اعلام کرد در یک بازی ملی مراسم خداحافظی وریا غفوری از فوتبال برگزار می‌شود.

وریا غفوری نیز در توئیتر خود درباره حضورش در مسابقه فوتبال برای خداحافظی نوشت:«بنا نداشتم در شرایط کنونی به استادیوم فوتبال بروم اما تصمیم گرفتم از فرصت ناب بازی بزرگ دربی برای وداع با فوتبال و هواداران عزیز تیم محبوبم استقلال استفاده کنم و امروز به استادیوم بروم.»

امیر قلعه‌نویی در یک پیام اینستاگرامی در واکنش به خبر خداحافظی وریا غفوری از فوتبال نوشته است:

وریای عزیز به عنوان عضوی از جامعه فوتبال ایران به خاطر سال‌ها تلاش خالصانه در عرصه ملی و باشگاهی از تو ممنونم. امیدوارم در اولین بازی ملی ایران بتوانیم مراسم خداحافظی شایسته‌ای برایت تدارک ببینیم.

«وریا جان تو خداحافظی نمی‌کنی.. فقط از مرحله‌ای گذر میکنی به دنیای تازه‌ای از فوتبال.»

وریا غفوری یک سال قبل جام قهرمانی استقلال را به‌عنوان کاپیتان آبی‌ها بالای سر بُرد ولی پس از آن جدایی غیر منتظره‌ای از این تیم داشت و در ادامه راهی فولاد خوزستان شد که شرایط بر وفق مرادش پیش نرفت و دیروز هم به طور قطعی تصمیم گرفت از فوتبال خداحافظی کند.

حسین رونقی فعال سیاسی در این باره در توئیتی نوشت: «وریا غفوری تن به خواسته‌های ناروای ساختار حاکم نداد و از فوتبال خداحافظی کرد.

او هم‌چون برخی از ورزشکاران می‌توانست همراه سیستم باشد یا حداقل در برابر ستم حاکم سکوت و در ازای آن در استقلال بازی کند اما انتخاب کرد که کنار مردم کشورش بایستد و از میادین ورزشی آلوده به فساد و تبعیض که زنان در آن حذف شده‌اند، دور باشد. وریا غفوری هر چند بر فرصت خود برای ادامه فوتبال چشم پوشید و رنج‌های بسیاری را به جان خرید اما به مردم وفادار ماند و عزیز ملت ایران شد».

مسیح علینژاد از چهره های شناخته شده مخالف جمهوری اسلامی نیز در واکنش به خداحافظی وریا غفوری با فوتبال در توییتی نوشت: «او قهرمانی است که هرگز حاضر به معامله بر سر آرمان‌هایش نشد، اگرچه با تمام وجود زیر فشار بود و از این فشارها نیز چیزی نگفت. وریا نمونه یک ورزشکار عمیق و دغدغه‌مند است، که هرگز بخاطر مصالح و منافعش سکوت نکرد.»

مجید توکلی فعال سیاسی نیز در توئیتی نوشت: «در یک وضعیت عادلانه، خداحافظی وریا غفوری باید در زمین و شکوهمندانه برگزار می‌شد. او انتخابِ سختی کرد و به ایران اندیشید و برای ایران ایستاد.

ای‌کاش همه امروز یادش کنیم، صدایش بزنیم و همراهش باشیم.

قلب و احترام ایران را با خودت داری، ای عزیزِ باشرف».

این مدافع باتجربه سابقه بازی با پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را در کارنامه دارد. غفوری که زیر نظر کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت شده بود ۲۸ بازی ملی را تجربه کرد. او اگرچه دو مرتبه در جام ملت‌ها(۲۰۱۵ و ۲۰۱۷) بازی کرد اما در لیست مسافران تیم ملی برای جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ جای نداشت.

دوران حرفه‌ای غفوری از تیم پاس همدان شروع شد و او پس از سه فصل به تیم شهرداری تبریز منتقل شد. این بازیکن پس از نفت تهران و سپس سپاهان به استقلال ملحق شد که برای شش فصل در این تیم حضور داشت.

این بازیکن در فصل گذشته به همراه تیم استقلال بدون شکست عنوان قهرمانی در لیگ برتر را به دست آورد و در فینال جام حذفی برابر نساجی مازندران شکست خورد.

غفوری در تابستان امسال با جدایی از استقلال به تیم فولاد ملحق شده بود پیش ازنقل و انتقالات زمستانی کنار گذاشته شد . او سپس تصمیم به پایان دادن به دوران حرفه‌ای خود در آستانه ۳۶ سالگی گرفت.

وریا غفوری در اعتراضات سراسری ایران که از سال گذشته آغاز شد و همچنین پیش از آن همواره در کنار مردم بوده و با اظهار نظر های مختلف نسبت به جنایات و ستم رژیم انتقاداتی داشته است. همین موضوع باعث خشم حکومت نسبت به وی شد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago