Categories: ایران

خامنه ای از گفته خود برای «آتش به اختیار» عمل کردن حامیانش عقب نشست

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی که پیش تر خطاب به حامیانش گفته بود هرگاه احساس کردند دستگاه‌های دولتی و حکومتی به گفته وی دچار اختلال یا تعطیل هستند، «آتش به اختیار» وارد میدان شوند، امروز «دشمن» را عامل مقابل هم قراردادن مردم دانست.

به گزارش فرانیوز، علی خامنه‌ای در بخشی از خطبه «نماز عید فطر» در تهران که شنبه دوم اردیبهشت در مصلی تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه به حواشی توجه نکنید» گفت: «دشمن مایل است که مردم به خاطر عقاید مختلف، سلایق مختلف با هم بجنگند، با هم دعوا کنند.

او بدون اشاره‌ به تنش‌ها در جامعه به‌دلیل برخورد‌های انتظامی با مخالفان حجاب اجباری، مردم و مسئولان را به مهربانی در کنار هم توصیه کرد.

علی خامنه‌ای به روال سابق ، مسائل کشور را به «دشمن» نسبت داد و به‌طور تلویحی تنش‌های موجود در جامعه را ناشی از «تفرقه‌افکنی دشمن» عنوان کرد.

این درحالی ست که در ماه‌های اخیر نهادها، رسانه‌ها و مقامات ارشد جمهوری اسلامی با مواضع و سیاست‌های اعلامی در مورد حجاب از «مردم» خواسته بودند که با حکومت همکاری کنند.

پیش از این نیز رهبر جمهوری اسلامی هفدهم خردادماه ۹۶ خطاب به حامیانش گفته بود هرگاه احساس کردند دستگاه‌های مرکزی حکومتی و دولتی فکر و فرهنگ و سیاست و… دچار اختلالند یا تعطیلند، «آتش به اختیار» وارد میدان شوند.

براساس همین گفته ها ، حامیان حکومت با رفتارهای افراطی و تذکرات در سطح شهر با مخالفان حجاب اجباری برخورد کرده اند و در مواردی حتی مورد تقدیر دستگاههای مختلف نظام قرار گرفته اند. برخوردهای خشن آمران به معروف که از سوی حامیان حکومت صورت می گیرد، در ماههای گذشته شدت گرفته تا جایی که برخی از مقامات حکومت و کارشناسان سیاسی در داخل نسبت به دوقطبی سازی جامعه هشدار داده اند.

در ماه‌های گذشته تصاویر و ویدئوهای بسیاری از درگیری لفظی و فیزیکی حامیان و نیروهای حکومتی، هم‌چنین نیروهای موسوم به «آمران به معروف» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

علی خامنه‌ای در سخنانی کوتاه بدون اشاره به اختلاف بین سه قوه که این روزها خبرهایی از آن منتشر شده است نیز گفت: با تقویت اراده می‌توان مشکلات کشور را رفع کرد و اگر سه قوه به طور کامل همکاری کنند کارها به مشکل بر نمی‌خورد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago