Categories: ایرانجهان

خامنه‌ای مدعی شد که حماس “افراد مسلح” اسرائیلی را کشته است

به گزارش فرانیوز، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه ۲۵ مهر در سخنانی کوشید اقدامات تروریستی شبه‌نظامیان حماس در حمله روز ۷ اکتبر به اسرائیل را کم‌اهمیت جلوه دهد.

او گفت که “مسئولان برخی از کشورها” با مسئولان جمهوری اسلامی در دفاع از اسرائیل حرف زدند و “اعتراضشان این بوده که چرا فلسطینی‌ها غیرنظامیان را کشته‌اند”.

خامنه‌ای افزود: «این حرف خلاف واقع است و همه کسانی که در شهرک‌های (سرزمین‌های اشغالی) ساکن هستند مسلح هستند، حالا گیرم که غیرنظامی.»

او همچنین مدعی شد که حماس در حمله خود به اسرائیل “افراد مسلح” را کشته است.

این در حالی است که تاکنون از بیش از ۱۴۰۰ کشته در این حمله گزارش شده که عمده ‌آنها غیرنظامی بوده‌اند.

رهبر جمهوری اسلامی سپس با طرح این اتهام که “اسرائیل در نوار غزه صد برابر می‌کشد”، کوشید اقدامات شبه‌نظامیان حماس را کم‌رنگ و حاشیه‌ای جلوه دهد.

خامنه‌ای تاکید کرد اگر اسرائیل به «جنایات» خود علیه فلسطینیان ادامه دهد نمی‌توان از جمهوری اسلامی انتظار داشت مانع فعالیت گروه‌های مقاومت شود.

خامنه‌ای همچنین تهدید کرد که “کسی نمی‌تواند جلوی مسلمانان و نیروهای مقاومت را بگیرد” و مدعی شد که سیاست دولت اسرائیل را در هفته جاری آمریکایی‌ها تنظیم می‌کنند.

او تاکید کرد آمریکایی‌ها باید در قبال مناقشه حماس و اسرائیل «مسئولیت خود را مورد توجه قرار دهند».

پس از اظهارات مقامات جمهوری اسلامی در حمایت از حماس و حملات این گروه شبه نظامی به اسرائیل و کشتن غیرنظامیان، کشورهای آمریکا، فرانسه و آلمان هر کدام جداگانه در پیام هایی به ایران نسبت به تشدید تنش ها در خاورمیانه هشدار دادند.

حماس سالهاست که در فهرست گروه‌های تروریستی اروپا و آمریکا قرار دارد و حمله تروریستی شبه‌نظامیان این گروه که تحت حمایت جمهوری اسلامی قرار دارند، به شدت از سوی جامعه جهانی محکوم شده است.

همزمان با شدت گرفتن تنش ها، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در جلسه کابینه جنگ که با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا تا ساعتی پس از نیمه‌شب نیز ادامه داشت گفت که «حماس بخشی از محور شرارت ایران، حزب‌الله و حامیانشان است» و هدف آنها نابودی کشور اسرائیل و همه ما است. نتانیاهو گفت که «آنها می‌خواهند خاورمیانه را به بربریت بازگردانند و ما می‌خواهیم خاورمیانه با بیشترین سرعت پیشرفت کند».

نتانیاهو خطاب به ایران و حزب‌الله نیز گفت: «ما را در شمال (لبنان) آزمایش نکنید. اشتباه‌هایی که تا کنون مرتکب شده‌اید را تکرار نکنید. زیرا هزینه‌ای که پرداخت خواهید کرد بسیار سنگین‌تر خواهد بود.» نتانیاهو گفت که همان‌طور که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «این کار را نکنید، من هم به عبری به شما می‌گویم مراقب باشید.»

امروز اما ریچارد هکت، سخنگوی بین‌المللی ارتش اسرائیل گفت مرحله بعدی عملیات نظامی این کشور علیه حماس ممکن است چیزی متفاوت از حمله زمینی قریب‌الوقوع به نوار غزه باشد. او تاکید کرد اسرائیل خود را برای مراحل بعدی جنگ آماده کرده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد حمله‌های هوایی خود را به نوار غزه همچنان ادامه خواهد داد. بنا بر گزارش‌ها، در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۰ مکان در نوار غزه از سوی اسرائیل هدف قرار گرفتند.

ارتش اسرائیل اضافه کرد به تلافی حمله‌های موشکی حزب‌الله، مواضع این گروه در خاک لبنان را هدف قرار داده است. رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند ارتش این کشور مانع ورود چهار شبه‌نظامی مسلح از خاک لبنان شده است.

بنا بر این گزارش، این چهار نفر قصد داشتند بمبی را در نزدیکی حصار مرزی اسرائیل جاسازی کنند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago