Categories: ایران

حکم ۱۲ سال و نیم زندان طبری برای یکی از عناوین اتهامی تایید شد

به گزارش فرانیوز، روابط عمومی دیوان عالی کشور اعلام کرد: مطابق رای دیوان عالی در خصوص حکم صادره از شعبه هم عرض با موضوع محکومیت اکبر طبری بابت هفت مورد ارتشاء به ۱۲ سال و نیم حبس و ۷۴ ضربه شلاق، ایراد و اشکالی وارد نیست و این حکم مورد تایید قرار گرفت.

بر اساس این حکم همچنین دادنامه صادره در خصوص بزه پولشویی با اصلاح مقدار و عوائد مشمول جریمه ، مستندا به بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری نیز ابرام شد.

دیوان عالی کشور همچنین اعلام کرده است: پرونده اکبر طبری اقسام دیگری از موارد اتهامی و محکومیت را نیز دارا است که این موضوعات در مرجع قضایی در حال رسیدگی است و به محض رسیدگی در دادگاه در مورد آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

طی هفته‌های گذشته، غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها، از آزادی اکبر طبری، معاون سابق اجرایی پیشین قوه قضاییه که به دلیل فساد مالی به زندان محکوم شده بود، خبر داد.

قوه قضاییه جمهوری اسلامی در واکنش به اظهارات رییس سازمان زندان‌ها اعلام کرد اکبر طبری، معاون اجرایی سابق قوه قضاییه بعد از تحمل ۴۵ ماه حبس و پس از تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیارد تومانی، بر اساس تصمیم مرجع قضایی از زندان خارج شده تا وقتی که نتیجه نهایی پرونده او در دیوان عالی مشخص شود.

در بیانیه قوه قضاییه نیز که روز پنج‌شنبه هشتم تیر منتشر شد، آمده است: «اکبر اتباعی طبری دارای عناوین اتهامی متعدد بوده که در بعضی از عناوین به ویژه ارتکاب بزه اعمال نفوذ به ۴۵ ماه حبس محکوم شده و این مدت حبس نامبرده با گذراندن دوران محکومیت به صورت کامل خاتمه یافته است.»

قوه قضاییه مدعی شد که طبری «در دوران محکومیت نیز از هیچ مرخصی طویل‌المدتی استفاده نکرد» و همچنین «جریمه‌های نقدی را که به آنها محکوم شده بود پرداخت کرد».

اکبر طبری نزدیک به ۲۰ سال از مقامات ارشد مالی و اجرایی قوه قضاییه و در دوران ریاست محمود هاشمی شاهرودی و صادق لاریجانی بر این قوه از مهره‌های کلیدی و صاحب‌نفوذ محسوب می‌شد که اواسط تیر سال ۹۸ بازداشت شد. در پی برگزاری دادگاه، وی در شهریور ۱۳۹۹ به اتهام «سردستگی» شبکه رشوه‌گیری و «اخذ رشوه‌های متعدد» به ۳۱ سال حبس، به اتهام پول‌شویی به ۱۲ سال و نیم حبس و به اتهامات دیگری که جزئیات آن به طور کامل اعلام نشد، به بیش از ۱۵ سال زندان محکوم شد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago