حکم حبس و تبعید مجید توکلی توسط دادگاه تجدیدنظر تهران تایید شد

همسر مجید توکلی، زندانی سیاسی با انتشار خبری بر اساس یک نامه وزارت اطلاعات اعلام کرد که حکم پیشین همسرش مبنی بر پنج سال زندان و دو سال تبعید توسط دادگاه تجدیدنظر تهران تأیید شده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، مریم تابنده روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن ماه، در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: به موجب نامه اطلاعات مجید توکلی به دنبال براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و استقرار حاکمیت لیبرال است لذا با عنایت به تمامی موارد، حکم شعبه تجدید۳۶ عینا تایید می‌گردد (۵سال حبس تعزیری، ۲سال تبعید و عدم حضور در فضای مجازی). امید دخترم رو ناامید کردید دست مریزاد.

این در حالی است که پیشتر وکلای مجید توکلی از پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی این زندانی سیاسی توسط دیوان عالی کشور و ارسال پرونده او برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض خبر داده بودند.

مسعود احمدیان و میلاد پناهی‌پور، وکلای مجید توکلی، به روزنامه هم‌میهن گفته بودند که دیوان عالی کشور موکلشان را در مورد اتهام‌های انتسابی مجرم ندانسته است.

مجید توکلی پیشتر از سوی دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به پنج سال، و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال زندان و همچنین سایر مجازات‌های تکمیلی محکوم شده بود.

این حکم در مدت زمان یک هفته در دادگاه تجدید نظر تایید شد.

طبق اظهارات وکلای آقای توکلی، اتهام «اجتماع و تبانی» پس از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست اضافه شد و دیوان عالی کشور به آن ایراد گرفته است.

مجید توکلی پس از اعتراضات ۸۸ به مدت پنج سال زندانی بود.

این فعال سیاسی در جریان اعتراضات سال گذشته حدود سه ماه در بازداشت بود.

حکم زندان مجید توکلی از حدود سه ماه پیش اجرایی شده است.