Categories: ایرانجهان

حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه حلب در آستانه سفر رئیسی به سوریه

منابع خبری گزارش دادند که حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه حلب، باعث آسیب به تاسیسات این فرودگاه، توقف فعالیت آن و کشته و زخمی شدن چند نفر شد.

به گزارش فرانیوز، منابع سوری اعلام کردند که این حمله در نیمه شب گذشته روی داد و به کشته‌شدن یک نظامی و زخمی‌شدن ۷ نفر دیگر از جمله دو غیرنظامی انجامید.

در همین حال، دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد تعدادی انفجار در منطقه فرودگاه بین‌المللی حلب و فرودگاه نظامی النیرب در استان حلب رخ داد که منجر به «خسارات مادی سنگین» در هر دو فرودگاه و «آتش‌سوزی در یک انبار مهمات» شد.

بر اساس این گزارش حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل، مواضع نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی، انبارهای تسلیحات و باند پرواز فرودگاه حلب را هدف قرار داده است.

این سازمان همچنین از حمله اسرائیل به یک فرودگاه نظامی در اطراف حلب خبر داد. رسانه‌های رسمی سوریه به این حمله اشاره ای نکرده‌اند.

این حملات به مواضع نیروهای شبه نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی و فرودگاه حلب در حالی روی داد که قرار است فردا چهارشنبه ابراهیم رئیسی به دمشق سفر کند. از سال ۲۰۱۱ و شروع اعتراضات مردمی علیه رژیم اسد که به سرکوب خونین مردم توسط نظامیان و آغاز جنگ داخلی در این کشور انجامید، این اولین سفر رئیس دولت حکومت ایران به سوریه است.

طی سالهای گذشته اسرائیل بارها به نیروهای شبه نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی و حتی نیروهای سپاه پاسدران مستقر در سوریه حمله کرده است.

هر چند مقامات تل‌آویو به ندرت اینگونه حملات را تایید کردند اما بارها تاکید کرده اند که افزایش قدرت شبه نظامیان در کنار مرزهای خود و ارسال سلاح از ایران به سوریه را تحمل نخواهد کرد.

در آخریم نمونه از این حملات هواپیماهای اسرائیلی در ۹ اردیبهشت ماه به مواضعی در حمص حمله کردند. منابع سوری مدعی شدند که در نتیجه این حمله یک پمپ‌بنزین غیرنظامی آتش گرفت و تعدادی کامیون در آتش سوخت. پس آن گزارشهایی منتشر شد که این کامیون ها حامل تسلیحات نظامی بودند که از ایران به سوریه ارسال شده بودند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago