Categories: جهان

حمله موشکی روسیه به رستورانی در اوکراین ۱۰ کشته و ۶١ زخمی برجای گذاشت

به گزارش فرانیوز، بنا به گفتۀ مقامات اوکراین، این رستوران واقع در شهر کراماتورسک در منطقۀ شرقی دونتسک که محل رفت‌و‌آمد خبرنگاران، سربازان اوکراینی و ساکنان این شهر بود، شب گذشته در اثر اصابت دو موشک نیروهای روسیه، ویران شده است.

ادارۀ خدمات اضطراری اوکراین، در ادامه تأکید کرد که عملیات جستجو برای نجات بازماندگان از زیر آوار رستورانِ ویران شده، همچنان ادامه دارد و تا کنون ۷ نفر توسط امدادگران از زیر آوار نجات یافته‌اند.

ازآنجاکه عملیات جستجو برای نجات بازماندگان از زیر آوار این رستوران ادامه دارد، احتمال می‌رود که شمار قربانیان همچنان افزایش یابد.

کراماتورسک تا پیش از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای‌داده بود. این آخرین شهر بزرگ در شرق اوکراین است که همچنان تحت کنترل کی‌یف اداره می‌شود و تنها ۳۰ کیلومتر تا خط مقدم نبرد فاصله دارد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت این حمله به اوکراین و جهان ثابت کرد که روسیه فقط مستحق «شکست و محاکمه در دادگاه، دادگاه‌های عادلانه و قانونی علیه همه قاتلان و تروریست‌های روسی» است.

در همین حال روسیه در واکنش به انهدام این رستوران در شهر کراماتورسک، مدعی شد که تنها اهداف نظامی را در اوکراین مورد حمله قرار داده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، در پاسخ به خبرنگاران در این زمینه گفت: «روسیه زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین را هدف قرار نمی‌دهد بلکه تأسیساتی را که به نوعی به زیرساخت‌های نظامی این کشور مربوط هستند، مورد حمله قرار می‌دهد.»

بسیاری از شهرهای اوکراین در ماه‌های اخیر سیستم‌های دفاع هوایی خود را تقویت کرده‌اند که بخشی از آن در نتیجه تجهیزات اهدایی متحدان غربی اوکراین بوده است. این امر تعداد تلفات ناشی از حملات هوایی را به طرز چشمگیری کاهش داده است، اما همان‌طور که حمله موشکی اخیر نشان می‌دهد، حملات روسیه همچنان می‌تواند خسارات قابل توجهی جانی و مالی به اوکراین وارد کند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago