Categories: جهان

حمله مجدد راکتی به یک پایگاه آمریکا در سوریه

ارتش آمریکا اعلام کرد که شب گذشته ۲۱ فروردین‌ماه، یکی از پایگاه‌هایش در شرق سوریه با راکت مورد هدف قرار گرفته که تلفات و خساراتی نداشته است. این پایگاه در اوایل فروردین‌ماه نیز مورد حمله شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی قرار گرفته بود.

به گزارش فرانیوز، بر اساس اطلاعیه ارتش آمریکا شب گذشته یک فروند راکت به مرکز پشتیبانی «کونوکو»، شرکت نفتی آمریکایی، در شرق سوریه اصابت کرد و یک راکت دیگر نیز در مکان پرتاب پیدا شده است.

با این حال برخی از منابع خبری اعلام کردند که پایگاه نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در میدان گازی «کونوکو» در شرق سوریه با ۳ فروند موشک هدف حمله قرار گرفته است.

همچنین «العربیه» خبر داد که ائتلاف بین‌المللی در واکنش به حملات موشکی و پهپادی به پایگاه نیروهای آمریکایی در سوریه، ۳ مقر نیروهای شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در استان دیرالزور را هدف حمله هوایی قرار داده که در نتیجه آن یک نفر کشته شده و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.

در اوایل فروردین‌ماه نیز شبه نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی، توسط راکت مرکز پشتیبانی «کونوکو» را مورد هدف قرار دادند که منجر به کشته‌شدن یک پیمانکار آمریکایی و زخمی‌شدن ۵ نظامی و یک پیمانکار دیگر آمریکایی شد.

پس از آن لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که به دستور جو بایدن، به نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده اجازه داده است تا در شرق سوریه حملات هوایی دقیقی را علیه تأسیسات مورداستفاده گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران انجام دهند.

گفته شده ۱۴ نفر از این شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی در این حملات کشته شده‌اند.

البته به دنبال این حمله تلافی‌جویانه آمریکا به مواضع گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی، در ۵ فروردین‌ماه مجدداً برخی از مواضع ارتش آمریکا در سوریه از سوی نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی، با حملات پهپادی و موشکی مورد هدف قرار گرفت. مقامات آمریکایی گفتند هیچ آسیبی به نیروهای ایالات متحده وارد نشده است.

پس از آن گروهی با عنوان «کمیته مشاوره ایرانی در سوریه» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برای پاسخ به حملات بیشتر آمریکا علیه مواضع این گروه «بازوی بلندی» دارد.

در این بیانیه تایید شده که به دنبال حمله آمریکا چندین تن از شبه‌نظامیان این گروه کشته و زخمی شده‌اند و تأکید شده که «اگر مراکز و نیروهای ما در سوریه هدف قرار بگیرند ما توانایی پاسخ‌گویی داریم.»

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago