Categories: جهان

حمله ارتش اسرائیل به پایگاه حماس در دو مدرسه؛ آمریکا خواستار احتیاط بیش‌تر در جنگ غزه است

به گزارش فرانیوز، ارتش اسرائیل اعلام کرد که سربازان با چند مرد مسلح حماس در این منطقه درگیر شدند و آنها را کشتند و عوامل داخل مدرسه تسلیم سربازان شدند.

در همین حال، نیروهای یک تیپ دیگر نیروهای اسرائیلی به تعدادی از آپارتمان‌ها در شهر خان یونس در جنوب غزه حمله کردند که به گفته ارتش اسرائیل، حماس از آنها استفاده می‌کرد.

ارتش اسرائیل می‌گوید که سربازان سلاح‌های بسیار و همچنین تونل‌هایی که مورد استفاده عملیات‌های شبه‌نظامیان حماس بود را نیز در این حمله پیدا کردند.

حملات و درگیری‌های بین نیروهای ارتش اسرائیل و شبه نظامیانی فلسطینی در روزهای اخیر در نقاط مختلف نوار غزه ادامه داشته است.

براساس گزارش ها، رهبران نظامی و غیرنظامی وزارت دفاع ایالات متحده، پنتاگون، هفته آینده به اسرائیل سفر خواهند کرد؛ سفری که در راستای تلاش دولت جو بایدن برای به‌حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان است و بر احتیاط بیش‌تر در جنگ این کشور با گروه حماس تاکید دارد.

نشریه هیل روز جمعه در گزارشی خبر داد که ژنرال چارلز براون، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در سفر خود به خاورمیانه به لوید آستین وزیر دفاع خواهد پیوست. این نخستین بار است که این بالاترین مقام ارتش پس از تصدی این سمت به خاورمیانه سفر می‌کند.

همزمان پت رایدر، سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون، به خبرنگاران گفته است ژنرال چارلز براون و لوید آستین برای دیدار با سران اسرائیل به آن کشور می‌روند.

این سفر در حالی انجام می‌شود که دولت آمریکا نسبت به تمایل اسرائیل برای به‌حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان تاکید کرده و جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز گفته است واشنگتن خواهان کاهش شدت جنگ در غزه به نفع یک استراتژی هدفمندتر در آینده نزدیک است.

پیش‌تر هم جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، که روز جمعه ۲۴ آذر در اسرائیل بود، گفت واشنگتن به اسرائیل فشار می‌آورد تا جنگ در غزه را به جای بمباران و عملیات زمینی گسترده، بر هدف قراردادن دقیق رهبران حماس متمرکز کند.

او که به منظور تلاش برای کاهش تلفات غیرنظامیان فلسطینی به اسرائیل سفر کرده است، اشاره‌ای به زمان وقوع چنین تغییر احتمالی در رویکرد اسرائیل، نکرد.

اسرائیل از زمان حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس که حدود یک‌ هزار و ۲۰۰ کشته برجا گذاشت، در برابر فشار فزاینده جهانی علیه حملات خود در نوار غزه با هدف نابودی این گروه شبه‌نظامی مورد حمایت حکومت ایران، مقاومت کرده است.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago