حمایت ۱۳ هزار معلم از «کمپین یکصد هزار امضا برای آزادی معلمان زندانی» در یک هفته

به گزارش فرانیوز، تاکنون کانون‌های صنفی معلمان ایران(تهران)، و انجمن‌های صنفی معلمان استان‌های مرکزی، خراسان شمالی، کردستان، خراسان شمالی و کانون صنفی معلمان اسلامشهر نیز از این کمپین حمایت کرده‌اند.

طی روزهای اخیر، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با راه‌اندازی کمپین “یکصد هزار امضا برای آزادی معلمان زندانی” ضمن انتشار اطلاعیه‌ای خواهان پایان سرکوب فعالان فرهنگی توسط جمهوری اسلامی شد.

این کمپین ۲۰ تیرماه راه اندازی شد و ظرف یک هفته ۱۳ هزار معلم با امضای آن خواستار آزادی معلمان زندانی شدند.

این شورا در اطلاعیه خود نوشته است: همان گونه که می‌دانید همکارانمان در طول بیش از دو دهه ی اخیر در میدان مطالبه گری و حق طلبی و به شیوه ای کاملا مسالمت آمیز و در چهارچوب اصول ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی مشارکت داشته اند اما در هر نوبت مواجهه دولتمردان با مطالبه گری فرهنگیان  قهری و با استفاده از ابزار سرکوب بوده است.

این تشکل فرهنگیان افزود: حتی در مواردی که مطالبات معلمان از سوی مجلس و دولت مورد تایید قرار گرفت و به آن ولو در اغلب موارد به شکل ناقص پاسخ داده شد، اما در کنار آن همیشه عده ای از همکاران شریف،آگاه، دلسوز، شجاع و فداکار ما گرفتار پرونده سازی و مجازات و گاهی احکام سنگین اخراج و زندان شده اند چنانچه در ماجرای رتبه بندی نیز شاهد تکرار این موضوع منتهی به شکلی بسیار شدیدتر وگسترده تر بوده‌ایم.

انتشاردهندگان اطلاعیه عنوان کردند: صدور احکام زندان‌های طولانی مدت برای همکاران در استانهای مختلف و پرونده‌سازی در دادگاه ها و هیئت‌های تخلفات اداری و صدور احکام اخراج، بازخریدی، بازنشستگی اجباری، و انفصال برای صدها معلم در سراسر کشور از جمله این موارد است.

اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با اشاره به دلایل راه‌اندازی کمپین یکصدهزار امضا تصریح کردند: از اینرو تصمیم گرفتیم این موضوع را از طریق ایجاد این کارزار در فضای مجازی با همه همکاران شاغل و بازنشسته در سراسر کشور در میان بگذاریم تا میزان حمایت از این عزیزان و درخواست آزادی معلمان زندانی و پایان دادن به پرونده سازی در دادگاه ها و هیئت های تخلفات و رفع اتهامات امنیتی از فعالان صنفی و برگزاری دادگاه های آتی طبق اصل ۱۶۸ قانون اساسی به صورت علنی و باحضور هیئت منصفه از طریق دست کم یکصد هزار امضاء همکاران شاغل و بازنشسته برای مسئولین مشخص گردد.

عزیز قاسم‌زاده، محمود صدیقى‌پور، انوش عادلى، امید شاه‌محمدى، حسین رمضان‌پور، مهدى فتحى، هاشم خواستار، رسول بداقی، جعفر ابراهیمی،‌ اسماعیل عبدى، محمود ملاکی، جواد لعل‌محمدی،‌ زینب همرنگ، فاطمه تدریسی، مریم جلال‌حسینی، ناهید شیرپیشه، اصغر امیرزادگان ازجمله فعالان صنفی فرهنگیان و معلمان زندانی در زندان‌های جمهوری اسلامی هستند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago