Categories: جهان

حمایت وزرای خارجه کشورهای گروه ۷ از تمدید آتش‌بس غزه؛ همه گروگانها بدون قید و شرط آزاد شوند

به گزارش فرانیوز، وزرای امور خارجه کشورهای گروه ۷ در بیانیه خود همچنین با ابراز خشنودی از توقف اخیر در جنگ و افزایش کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی در غزه بر حق اسرائیل برای دفاع از خود و مردمش، مطابق با قوانین بین‌المللی با هدف جلوگیری از تکرار حملات ۷ اکتبر تاکید کردند و خواستار خروج آسان همه اتباع خارجی از غزه شدند.

این وزرا همچنین از رهبری ایالات متحده و کشورهای منطقه به ویژه قطر و مصر و تلاش‌های خستگی ناپذیر آنها برای تضمین این توقف و توقف‌های آینده قدردانی و از تلاش های قابل توجه سازمان ملل متحد برای هماهنگی ارسال کمک‌های بشردوستانه در این وقفه حمایت کردند.

به گفته آنها، این توقف در نبرد، گامی مهم برای بازگرداندن همه گروگان‌های باقی مانده به خانه و رسیدگی به دامنه کامل بحران انسانی جاری در غزه است و هر تلاشی باید انجام شود تا حمایت‌های بشردوستانه از غیرنظامیان از جمله غذا، آب، سوخت و تجهیزات پزشکی تضمین شود.

وزریران امور خارجه کشورهای گروه ۷ در ادامه بیانیه خود بر اهمیت حفاظت از غیرنظامیان و رعایت قوانین بین‌المللی، به ویژه حقوق بشر تاکید و بر تعهد خود برای همکاری با همه شرکا در منطقه برای جلوگیری از تشدید بیشتر درگیری ها نیز تاکید کردند.

آنها با اشاره به اهمیت امنیت دریایی، از همه طرف‌ها خواستند تا به قوانین حقوق و آزادی‌های دریانوردی توسط همه کشتی‌ها احترام گذاشته و این حق را مورد تهدید یا مداخله قرار ندهند.

وزرای امور خارجه کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و نماینده عالی اتحادیه اروپا به‌ویژه از حوثی‌های یمن خواستند تا فورا حملات علیه غیرنظامیان و تهدید برضد خطوط کشتیرانی و کشتی‌های تجاری بین‌المللی را متوقف کنند و کشتی توقیف شده و خدمه آن را فورا آزاد کنند.

وزیران کشورهای گروه ۷ همچنین تصریح کردند که به تشکیل کشور فلسطینی به عنوان بخشی از راه حل دو دولتی متعهد هستند تا هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها بتوانند در صلحی عادلانه، پایدار و مطمئن زندگی کنند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago