Categories: ایرانجهان

حمایت قاطع رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از اسرائیل و اعلام برنامه جمهوری‌خواهان برای فشار بر جمهوری اسلامی

به گزارش فرانیوز، مایک جانسون در این سخنرانی با اشاره به تعهدش به اسرائیل در جنگ مقابل حماس گفت: «ما مانند یک صخره در کنار دوست و متحدمان اسرائیل خواهیم ایستاد».

او با اشاره به درخواست‌های طرفداران فلسطین برای آتش‌بس در جنگ غزه و قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در مورد آتش‌بس در این جنگ گفت: «تنها زمانی آتش‌بس برقرار خواهد شد که حماس دیگر تهدیدی برای اسرائیل نباشد».

همچنین در این مراسم، استیو اسکالیس، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد که با توجه به اینکه فعالیت مجلس ایالات متحده آغاز شده چند لایحه کلیدی باید در دستور کار این مجلس قرار گیرد. برخی از این لوایح که رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا با آنها اشاره کرد در راستای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی تنظیم شده‌اند.

استیو اسکالیس اعلام کرد که یکی از این لوایح، ۶ میلیارد دلاری را که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در قالب مذاکره مبادله گروگان‌ها در اختیار جمهوری اسلامی به عنوان حامی اصلی تروریسم در سراسر جهان قرار داده بود، مسدود می‌کند.

او همچنین با اشاره به درآمد ۳۰ میلیارد دلاری تهران از فروش نفت خام در سال گذشته گفت: جو بایدن تحریم‌های جمهوری اسلامی را کاهش داده است اما جمهوری‌خواهان تلاش خواهند کرد که از فروش نفت ایران در بازار جهانی جلوگیری کنند.

رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا همچنین گفت که قانونگذاران جمهوری‌خواه بودجه‌ای را در اختیار اسرائیل قرار خواهند داد تا تسلیحاتی مانند سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین را تکمیل کند.

انتصاب مایک جانسون به عنوان رئیس جدید مجلس نمایندگان، تحسین بسیاری از جمهوری‌خواهان را برانگیخت و جو ویلسون یکی از جمهوری‌خواهان ارشد این مجلس در واکنش به انتصاب رئیس جدید مجلس گفت: «آمریکا به مسیر خود بازگشته است».

مایک جانسون در ۲۵ اکتبر با کسب ۲۲۰ رای و حمایت یکپارچه جمهوری‌خواهان در اولین رای گیری، به عنوان پنجاه و ششمین رئیس مجلس نمایندگان این کشور انتخاب شد.

انتخاب او به عنوان برترین مقام در مجلس نمایندگان آمریکا، به هفته‌ها نزاع داخلی جمهوری‌خواهان پایان داد و به نظر می‌آید که همکاری مجدد اعضا این حزب حول دیدگاه‌های مشترکشان از سر گرفته شده است.

همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده روز چهارشنبه از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان خواست تا به سرعت پشت سر مایک جانسون جمع شوند.

دونالد ترامپ با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «Truth Social» ضمن تمجید از افرادی که بعد از برکناری کوین مک‌کارتی از ریایت مجلس، کاندیدای تصدی این پست شدند و در رای گیری شرکت کردند، از نمایندگان مجلس خواست که «به سرعت» از مایک جانسون به عنوان «نامزد برتر» حمایت کنند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago