Categories: جهان

حامیان حماس از آلمان اخراج می شوند

به گزارش فرانیوز، وزیر داخله آلمان فدرال خواستار استفاده از گزینه ها برای اخراج حامیان گروه حماس از آلمان شده است. رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان گفته است هر کسی که در آلمان از تروریسم حمایت می کند، از دریافت شهروندی آلمان محروم می شود.

اظهارات نانسی فِزر، وزیر کشور آلمان را اولین بار نشریه ولت در ۱۱ اکتبر منتشر کرده بود. روز گذشته نشریه بیلد با باز نشر اظهارات این مقام آلمانی از اخراج حامیان حماس از آلمان نوشت و به نقل از او نوشت که «ما از تمام ابزارهای قانونی برای اخراج حامیان حماس استفاده خواهیم کرد».

نانسی فِزر، به نشریه آلمانی گفته بود که «اگر کسی که با شور و شوق در خیابان‌های آلمان جشن می‌گیرد، تابعیت آلمانی ندارد، پس باید از آلمان اخراج شود.»

وزیر کشور آلمان در این زمینه حمایت لارس کلینگ بایل رئیس حزب سوسیال دموکرات را نیز دریافت کرده است.

کلینگ بایل در این باره تأکید کرده است: «ما اکنون در حال اصلاح قانون شهروندی آلمان هستیم. تابعیت قوی ترین تعهد به کشور ماست. هر کسی که ارزش های ما را نپذیرفته و از یهودستیزی و تروریسم حمایت می کند، از داشتن پاسپورت آلمانی محروم می شود.»

او ستایش از جنایات حماس را یک جرم جنایی عنوان کرده و همزمان از متهم ساختن عمومی هشدار داده است.

رئیس حزب سوسیال دموکرات همزمان خواستار موضع گیری روشن انجمن های مسلمانان در آلمان شده است. او گفته است: «باید یک اجماع دموکراتیک در جامعه ما وجود داشته باشد که ما ترور وحشیانه حماس را محکوم کنیم. من از همه انجمن های مسلمان در آلمان نیز همین انتظار را دارم. آنها به این ترتیب به کسانی که معقول و منطقی می اندیشند، زمینه را مساعد می سازند که صدای شان را بلند کنند.»

کلینگ بایل با اشاره به حمایت آلمان از سرزمین های فلسطینی افزوده است: «این فلسطینی ها نیستند که تروریست اند، بلکه افراد گروه حماس تروریست هستند. بسیاری از فلسطینی ها خود قربانی ترور حماس اند.»

وزیر خارجه آلمان نیز پیش‌تر از رفتار حماس با گروگان‌ها بعد از حمله به اسرائیل و خشونت علیه زنان توسط این گروه انتقاد کرده بود.

آنالنا بربوک در یک پست اینستاگرامی با تاکید بر «جنایت‌های وحشتناک حماس»؛ خشونت این گروه شبه نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی را محکوم کرده بود.

اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان نیز در واکنش به حمله تروریستی شبه‌نظامیان حماس به اسرائیل گفته بود که «برای همه روشن است که حماس بدون حمایت ایران هرگز نمی‌توانست چنین حمله بی‌سابقه‌ای را به اسرائیل انجام دهد».

دولت آلمان راهپیمایی و تجمع حامیان حماس در این کشور را ممنوع کرده و از این اقدام به‌عنوان «یهودی ستیزی» یاد کرده است.

یوزف شوستر، رئیس شورای مرکزی یهودیان آلمان نیز خواستار ممنوعیت فعالیت همه سازمان‌هایی شد که با گروه‌های تروریستی اسلامی مانند حماس در آلمان و خارج از این کشور ارتباط دارند.

نشریه “اشپیگل” به نقل از او نوشت که در صورت مبنای قانونی، اعضای چنین گروه‌هایی باید از آلمان اخراج شوند. او همچنین حامی تعلیق کمک‌های مالی آلمان و اتحادیه اروپا به سازمان‌های فلسطینی است و این را اقدام درستی می‌داند.

رئیس شورای مرکزی یهودیان آلمان مخالف این عقیده است که قطع کمک‌های بشردوستانه در مناطق فلسطینی “باعث ترویج تروریسم می‌شود” و می‌گوید “بخش نه چندان ناچیزی” از منابع مالی پروژه‌های بشردوستانه توسط فلسطینی‌ها برای اهداف نظامی سوء‌استفاده و هزینه می‌شود.

جنگ در غزه وارد نهمین روز خود شده است و ارتش اسرائیل در ۴۸ ساعت گذشته بر تخلیه شمال غزه توسط مردم تاکید کرده است. تعیین مهلت برای خروج غیرنظامیان از شمال غزه توسط اسرائیل انتقاد برخی از نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل را در پی‌داشت.

اعلام جنگ ارتش اسرائیل علیه شبه‌نظامیان حماس پس از آن صورت گرفت که این گروه شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی در حملاتی تروریستی بیش از ۱۳۰۰ نفر که بیشترشان شهروندان اسرائیل بودند را کشت. در پی این حملات، اسرائیل «وضعیت جنگی» اعلام کرد و حملات هوایی را علیه حماس در غزه آغاز کرد.

در روزهای گذشته هزاران نفر در در شهرهای کشورهای مختلف در حمایت از مردم فلسطین به خیابان آمده و خواستار توقف حمله اسرائیل به غزه شده اند.

بریتانیا، استرالیا، فرانسه، آمریکا و آلمان از جمله کشورهایی ست که تعداد زیادی از مردم در تظاهرات حمایتی از مردم فلسطین به خیابان ها آمده اند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago