حال جسمانی نامناسب توماج صالحی در زندان ؛ او از رسیدگی پزشکی محروم شده است

به گزارش فرانیوز، حساب کاربری توماج صالحی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با انتشار مطلبی درباره وضعیت جسمانی وخیم این هنرمند زندانی و محرومیت او از درمان هشدار داده است.

در این توییت آمدده است: با گذشت ۳۲۵ روز از حمله خشونت بار، بازداشت همراه با ضرب و شتم شدید و بازجویی‌های طولانی زیر شکنجه‌های وحشیانه، بارها بیهوش شدن در اثر شکنجه، آسیب‌های جسمی وارده به توماج صالحی همچنان بدون درمان و رسیدگی پزشکی رها شده است:

همچنین با اشاره به مجروحیت این هنرمند عنوان شده است: چشم توماج که پس از ضربات متعدد به صورت و سر او دچار تورم، خونریزی و کاهش شدید دید شده و بدون رسیدگی پزشکی و پس از گذشت ماه‌ها، کمی بهبود یافته ولی همچنان جهت اطمینان از عدم آسیب‌های دراز مدت، نیاز به چکاپ توسط پزشک متخصص دارد.

در ادامه گفته شده که ساق پا و انگشتان دست او که زیر شکنجه شکسته شده‌اند، بدون رسیدگی پزشکی جوش خورده و نیاز به رسیدگی فوری و تخصصی دارد. دنده‌های او نیز که به دلیل ضربات شدید پا به شکم و قفسه سینه در روزهای ابتدایی دستگیری و روزهای بازجویی دچار شکستگی شده نیاز به چکاپ پزشکی دارد.

همچنین با اشاره به اینکه در چند روز اولیه بازداشت در اثر ضربات بسیاری که به سر او وارد شده، افزوده شده است: این باعث تورم شدید سرش شده و به دفعات در حالت بیهوشی قرار گرفته و بدون مراقبت‌های لازم در سلول انفرادی رها شده است. به این لحاظ اقدام فوری برای اسکن مغزی و بررسی‌های پزشکی برای اطمینان از صحت و سلامت مغز و عدم وجود عارضه‌های بعدی ضروری و اجتناب ناپذیر است.

در پایان این مطلب در حساب کاربری توماج صالحی تاکید شده است: حالا که به اصطلاح دادگاه او به پایان رسیده و او ناعادلانه و بدون دلیل در حال سپری کردن روزهای طلایی عمر خود در پشت دیوارهای زندان و زیر فشارها و کنترل‌های شدید و بدون داشتن حقوق اولیه هر زندانی است، لازم است هر چه سریعتر اقدامات لازم برای مرخصی استعلاجی و انتقال توماج به بیمارستان برای پیگیری امور درمانی او صورت پذیرد و به بهانه‌های واهی در این امر خطیر و ضروری تاخیر صورت نپذیرد.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago