جان فرهاد سلیمی در خطر است؛ این زندانی محکوم به اعدام به سلول انفرادی منتقل شد

فرهاد سلیمی، روحانی کُرد اهل سنت و زندانی عقیدتی محکوم به اعدام، صبح یک‌شنبه یکم بهمن ماه، پس از ۱۴ سال حبس برای اجرای حکم به سلول انفرادی زندان قزلحصار کرج منتقل شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، با توجه به قطعی بودن حکم اعدام این زندانی عقیدتی، هر لحظه خطر اجرای حکم وی وجود دارد.

بر اساس گزارش شبکه حقوق بشر کُردستان، انتقال این زندانی به سلول انفرادی در حالی صورت می‌گیرد که وی به همراه سه زندانی دیگر متهم این پرونده به نام‌های کامران شیخه، خسرو بشارت و انور خصری از تاریخ سیزدهم دی ماه در اعتراض به اجرای حکم داوود عبداللهی و خطر اجرای احکام اعدام خود در زندان قزلحصار کرج در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

با وجود تلاش خانواده و فشار نهادهای حقوق بشری، احکام اعدام سه هم‌پرونده دیگر این زندانی عقیدتی به نام‌های قاسم آبسته، ایوب کریمی و داوود عبداللهی به ترتیب در تاریخ‌های در چهاردهم آبان ، هشتم آذر و دوازدهم دی سال جاری در زندان قزل‌حصار کرج اجرا شد.

فرهاد سلیمی، روحانی ۴۳ ساله اهل سقز به همراه ایوب کریمی، انور خضری، کامران شیخه، خسرو بشارت، داوود عبداللهی و قاسم آبسته در فاصله زمانی اواسط آذر تا اوایل بهمن ۱۳۸۸ در شهرهای سقز و مهاباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شدند.

این هفت زندانی عقیدتی به مدت چند ماه در این بازداشتگاه این نهاد برای انجام اعترافات اجباری مورد شکنجه جسمی و روحی قرار گرفتند.

با پایان دوران بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه این هفت زندانی عقیدتی به زندان اوین تهران منتقل شدند.

آنها به مدت شش ماه نیز در سلول‌های انفرادی بندهای ۲۴۰ ، ۲۰۹ زندان اوین مورد بازجویی قرار گرفتند و در تاریخ بیست‌وپنجم فروردین‌ ماه ۱۳۹۱ به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شدند.