جانباختن یک دانشجوی بلوچ بازداشت شده توسط اطلاعات سپاه در زاهدان

یک دانشجوی بلوچ که به دلیل فعالیت در فضای مجازی توسط نیروهای اطلاعات سپاه در زاهدان بازداشت شده بود، جان خود را از دست داده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، هویت این نوجوان دانشجوی بلوچ، سپهر شیرانی، ۱۹ ساله فرزند دکتر علی اهل فنوج و ساکن زاهدان احراز شده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «حال وش» به گفته منابع مطلع، او در برخی مواقع به صورت داوطلب با انتظامات مسجد مکی همکاری می‌کرد و روز سه‌شنبه دهم بهمن حوالی ساعت ۴ بعدظهر از منزل خود خارج و تلفن وی خاموش شده و سپس با پرس و جو و پیگیری، خانواده وی از بازداشت سپهر توسط اطلاعات سپاه اطمینان حاصل کردند و علت بازداشت وی را بدلیل فعالیت در فضای مجازی اعلام کرده و گفته بودند پس از پرسش سوالاتی چند او را آزاد می‌کنیم.

یک منبع آگاه دیگر در این باره به گزارشگر حال وش گفت: بامداد امروز حوالی ساعت ۴:۳۰ صبح پیکر بی جان سپهر در حالی که از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته بوده در پشت بام منزل آپارتمانی شان پیدا شده است در حالی که خانواده وی هیچ اطلاعی نداشتند که وی چطور از بازداشت اطلاعات سپاه بدون اطلاع آزاد شده است و از حضور وی که چطور به پشت بام خانه رفته هم هنوز بی اطلاع هستند و با توجه به سابقه دستگاه های امنیتی نحوه مرگ وی سناریوسازی شده است.

این منبع آگاه افزود: پیشتر ماموران امنیتی به سپهر در خصوص فعالیت در فضای مجازی و حضور در انتظامات مسجد مکی و حمایت از اعتراضات جمعه های زاهدان تذکر و هشدار داده و به وی گفته بودند که حق نداری دیگر پست در مورد اعتراضات بزاری اما او توجهی به این تذکرات نکرده بود.

لازم به ذکر است تاکنون نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی درباره نحوه کشته شدن سپهر که گمان می‌رود تحت شکنجه قرار گرفته به خانواده وی پاسخی ندادند و جسد وی تا لحظه تنظیم خبر در اختیار اطلاعات سپاه است و خانوده و بستگان وی در حال انجام کارهای مربوط به تحویل جسد از پزشکی قانونی هستند.