جامعه کوییر ایرانی: ۲۵ شهریور خیابان‌های داخل و خارج کشور را به کابوس جمهوری اسلامی بدل کنیم

به گزارش فرانیوز، جامعه کوییر ایرانی در بیانیه خود که به مناسبت یک ساله شدن خیزش انقلابی مردم ایران منتشر شده آورده است: نزدیک به یک سال از قتل حکومتی ژینا/مهسا امینی به دست عوامل نظام جنایتکار جمهوری اسلامی بخاطر عدم رعایت حجاب و پوشش اسلامی می‌گذرد. جنایتی که باعث اعتراضات خیابانی گسترده و چند ماهه در خیابان‌های سراسر ایران و آغاز انقلابی با محوریت زن زندگی آزادی شد.

این بیانیه خیزش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» را ایجادگر «رنسانس سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در ایران» خواند که پایه‌های «حکومت زن‌ستیز و کوییرستیز اسلامی را به لرزه» در آورده و مصمم است با پایان تمامی اشکال تبعیض، نابرابری و بی‌حقوقی، جامعه‌ای آزاد و برابر را برای همه شهروندان، مستقل از تمایزهای جنسی، جنسیتی، قومی، عقیدتی و ملی ایجاد کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اکنون در آستانه اولین سالروز انقلاب زن، زندگی، آزادی و فراخوان ۲۵ شهریور، جامعه ایران سراسر تلاطم است. تلاطمی که در آن از یک‌سو حکومت به آب و آتش می‌زند تا با سرکوب گسترده مانع از شکل‌گیری دور تازه اعتراضات خیابانی شود؛ و از سوی دیگر مردمی که با شور، خود را برای فراخوان سالگرد انقلاب آماده می‌کنند و پیام خود را از پیش به جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند: ایستاده‌ایم تا پایان.

این تشکل‌ها و کنشگران با اشاره به اینکه خیزش انقلابی کنونی چشم‌انداز و امکان رهایی و برابری جامعه رنگین‌کمانی‌ و پایان صدها سال کوییرستیزی را ایجاد کرده، تاکید کرد جامعه کوییر ایران خیزش انقلابی ژن ژیان ئازادی را متعلق به خود دانسته و در صفوف مقدم انقلاب به مبارزه ادامه خواهد داد.

این بیانیه افزود: جامعه کوییر در تجمع‌های اعتراضی داخل و خارج کشور حضوری اثرگذار داشتند و در رژه‌های افتخار شهرهای مختلف جهان نیز با پیام زن، زندگی، آزادی به صدای انقلاب و مبارزه مردم ایران بدل شدند.

این کنشگران با اشاره به لزوم برگزاری اعتراضات و اعتصابات «همبسته، هماهنگ و سراسری» ایرانیان در داخل و خارج کشور، تاکید کردند مردم ایران می‌توانند با اتحاد به پیروزی رسیده و «نظام کوییرستیز و ضدانسانی جمهوری اسلامی» را سرنگون کنند.

سازمان‌های سیمرغ و شش‌رنگ، تشکل رنگین‌کمانان ایرانی، گروه کوییر، زندگی، آزادی و کنشگرانی از جمله زینب پیغمبرزاده، مهران حمیدی و بهار الماسی، از جمله امضا‌کنندگان این بیانیه هستند.

همزمان گروهها، تشکلات سیاسی، مدنی و کارگری نیز در داخل و خارج از کشور همزمان با سالگرد خیزش انقلابی مردم ایران و قتل حکومتی مهسا امینی در فراخوان های جداگانه خواهان برگزاری تجمعات اعتراضی در شهرهای سراسر جهان شده اند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago