ثبت اعتراض به حکم توماج صالحی توسط وکلای او؛ ارجاع پرونده به دیوان عالی کشور

به گزارش فرانیوز، امیر رئیسیان، وکیل انتخابی توماج صالحی در گفتگو با «شبکه شرق» درباره آخرین وضعیت پرونده او از ثبت اعتراض به حکم دادگاه بدوی خبر داد.

وی اظهار کرد: «ما به عنوان وکلای متهم، ایرادات مشخص و روشنی به حکم صادره توسط دادگاه انقلاب شهرستان اصفهان داریم به همین دلیل هم در موعد قانونی، اعتراض خود را به رای صادره ثبت کردیم.»

این وکیل دادگستری با بیان اینکه «پرونده برای تعیین تکلیف نهایی و رسیدگی به اعتراض، به دیوان عالی کشور ارجاع خواهد شد»، گفت: «دلیل ارجاع پرونده به دیوان عالی کشور نیز، آن است که براساس قانون، آرا دادگاه‌ها و محاکمی که با حضور بیش از یک قاضی برگزار می‌شود، رسیدگی به اعتراضاتش، برعهده دیوان عالی کشور خواهد بود. بنابراین ما منتظر تعیین شعبه رسیدگی کننده به اعتراض و تصمیم قضات شعبه هستیم.»

رئیسیان درباره جزئیات اعتراض وکلا به حکم توماج صالحی نیز بیان کرد: «حکم صادره توسط دادگاه انقلاب شهرستان اصفهان، اگرچه آقای توماج صالحی را  از بابت اتهاماتی چون افساد فی الارض به صورت مطلق، توهین به رهبری و ارتباط با دول متخاصم تبرئه کرده است ولی در مواردی شاهد درنظرگیری ۲ مجازات، آن هم برای یک عنوان اتهامی بودیم. این مورد در کنار برخی موارد دیگر، موجب شد تا اعتراض خود را به رای صادره ثبت کنیم.»

شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان اصفهان طی هفته‌های اخیر حکم پرونده توماج صالحی، خواننده رپ بازداشتی در ایران را صادر کرد.

او برای شش عنوان اتهامی، مجموعا به ۱۸ سال و ۹ ماه حبس محکوم کرد که ۶ سال و ۳ ماه آن اجرایی خواهد بود.

رزا اعتماد انصاری، وکیل توماج صالحی آن زمان در گفتگو با یکی از رسانه‌های داخلی درباره آخرین وضعیت پرونده این هنرمند گفته بود: امروز رای پرونده دادگاه بدوی توماج صالحی به ما به عنوان وکیل پرونده ابلاغ شد. توماج صالحی از امروز به بند عمومی زندان منتقل شد. او پیش از این در انفرادی بود.

او درباره جزئیات رای دادگاه بیان کرد: براساس ابلاغیه دادگاه، توماج صالحی از بابت اتهام “افساد فی الارض” به شش سال و سه ماه حبس محکوم شد. مجازات اشد یعنی همین شش سال و سه ماه حبس با احتساب ایام فعلی بازداشت است، اجرایی خواهد شد.

خانم اعتماد انصاری تصریح کرد: توماج صالحی همچنین در راستای اعمال مجازات‌های تکمیلی از تاریخ قطعیت حکم به مدت دو سال، ممنوع الخروج شده و پاسپورتش ابطال خواهد شد. او همچنین از هرگونه فعالیت، تهیه و تولید آثار موسیقی و خوانندگی به مدت دو سال محروم شده است. توماج همچنین به مدت دو سال به حضور در دوره‌های مدیریت رفتار و مهارت دانش که توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادستانی اصفهان برگزار می‌شود، ملزم شده است. براساس رای دادگاه، توماج صالحی باید گواهی پایان دوره این کلاس‌ها را به واحد اجرای احکام کیفری ارائه کند.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago