Categories: ایرانجهان

توانایی حزب‌الله در هدف قراردادن دکل‌های گازی اسرائیل با تسلیحات ساخت سپاه

یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل از افزایش توانایی تسلیحاتی حزب‌الله لبنان خبر داد و عنوان کرد که حزب‌الله لبنان با استفاده از موشک‌های ساحلی که از سپاه دریافت کرده، می‌تواند کشتی‌ها و دکل‌های گازی اسرائیل را تهدید کند.

به گزارش فرانیوز، این مقام امنیتی اسرائیل به وب‌سایت خبری «والا نیوز» گفت که افزایش توانایی حزب‌الله برای تهدید اهداف دریایی اسرائیل نشان می‌دهد که این گروه در انتقال سلاح‌های پیشرفته از ایران و سوریه به لبنان موفق بوده است.

به گفته او، جدیدترین ارزیابی‌های ارائه شده به یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل نیز نشان می‌دهد که حزب‌الله در تلاش است که با حمایت ایران و سوریه به تسلیحات پیشرفته در عرصه دریایی دست پیدا کند.

این مقام امنیتی اضافه کرد که این مسئله در کنار تلاش آن‌ها برای دستیابی به موشک‌های زمین‌به‌هوا به‌منظور تهدید هواپیماهای ارتش اسرائیل، نگران‌کننده است.

یکی از اهداف اصلی حزب‌الله، دستیابی به سامانه موشکی «هیخونت» ساخت روسیه واقع در سوریه است. موضوعی که قبلاً از سوی ارتش اسرائیل افشا شده بود اما اکنون منابعی در سیستم دفاعی ادعا می‌کنند تغییرات سیاسی در خاورمیانه و نزدیک شدن بیشتر حکومت ایران و روسیه ممکن است این امکان را فراهم کند.

این گزارش در حالی منتشر شده که به‌تازگی اخباری از هماهنگی نیروهای شبه‌نظامی سوریه و لبنان با فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی برای حمله به اسرائیل منتشر شده است.

در همین رابطه روزنامه وال‌استریت ژورنال با انتشار گزارشی از دیدار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، با رهبران حماس، حزب‌الله و جهاد اسلامی فلسطین طی هفته‌های اخیر خبر داد و نوشت که در این دیدارها قاآنی گروه‌های شبه‌نظامی را ترغیب کرده که به اسرائیل حمله کنند.

بر اساس این گزارش جزئیات حمله موشکی اخیر به اسرائیل در جلسات محرمانه قاآنی در بیروت، از جمله با اسماعیل هنیه، رهبر حماس و صالح العاروری، معاون او و حسن نصرالله، رئیس حزب‌الله، نهایی شده است.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago