تماس تلفنی جمشید شارمهد و نگرانی خانواده از اجرای حکم اعدام

به گزارش فرانیوز، غزاله شارمهد، دختر جمشید شارمهد، زندانی آلمانی دارای اقامت دائم آمریکا در حساب توییتری خود نوشت: بعد از ۵ ماه، امروز برای اولین بار از پدرم جمشید شارمهد، تماس تلفنی داشتیم. نگران کننده است که او پس از ۲ سال محرومیت از تماس با دخترش، این بار اجازه پیدا کرد تا با من هم صحبت کند.

وی افزود: این من را بسیار می‌ترساند. آیا این می‌تواند تماس خداحافظی او باشد؟

دختر این زندانی با اشاره به صدای ضعیف پدر خود در این تماس نوشته است: صدای او ضعیف بود، به شدت بیمار بود و بیش از ۱۰۰۰ روز در سلول انزوا با درد و وحشت تنها بود. سینه‌اش در گرمای تابستان درد می‌کند. برای اولین بار به من می‌گوید: خسته‌ام غزال، الان تقریباً ۳ سال است، به اندازه طول عمر دخترت، مرا از اینجا بیرون بیارین.

خانم شارمهد افزود: نگران‌کننده این بود که او از دنیای بیرون و حکم اعدام خود که ۵ ماه پیش اعلام شده بود بی‌خبر بود. دلیل دیگری بر اینکه این حکم ناعادلانه صرفا سیاسی است، زیرا در کجای دنیا متهمی اجازه ندارد از حکم خود مطلع شود؟

به نوشته وی پدرش جمشید شارمهد ضمن ارسال درود به همه و پیامی به ‎اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفته است: آقای شولز، شهروند شما، پس از ۱۰۰۰ روز در سلول انفرادی و محاکمه‌های نمایشی ربوده، شکنجه و به اعدام محکوم شد، برای نجات او چه می‌کنید؟

غزاله شارمهد افزود: وقتی به پدرم گفتم که بعد از ۳ سال گروگانگیری و حکم اعدام قریب‌الوقوع، دولت ما خواهان آزادی او نیست، بلکه فقط خواستار یک حکم جدید است، او مات و مبهوت ماند و خندید. تاکید کرد: امید من به اروپا و آمریکاست، هیچ کس دیگری نمی‌تواند جان من را نجات دهد.

دختر جمشید شارمهد سه شنبه ۱۶ مه، ۲۶ اردیبهشت در یک مصاحبه تلویزیونی در آلمان از دولت این کشور خواست که برای نجات جان پدرش در برابر آزادی اسدالله اسدی دیپلمات زندانی جمهوری اسلامی در بلژیک اقدام کند.

غزاله شارمهد به شبکه تلویزیونی ولت گفته بود: «حکومت ایران از همان آغاز به خانواده ما گفت که پدرم را به عنوان تروریست محکوم می‌کند تا با یک زندانی مهم ایران در بلژیک مبادله کند. این حرف در هر تماسی تکرار شده است.»

جمشید شارمهد، رئیس “گروه تندر”، تابستان سال ۹۹ در جریان سفری به امارات متحده عربی، توسط ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در دبی ربوده و به ایران منتقل شد و بارها توسط دستگاه قضایی مورد محاکمه قرار گرفت.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی طی ماه‌های اخیر جمشید شارمهد، زندانی سیاسی دوتابعیتی را به حکم اعدام محکوم کرده است.

دادگاه انقلاب تهران این حکم را به اتهام‌ “افساد فی الارض از طریق طرحی و هدایت اقدامات تروریستی” صادر کرده است.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که شامگاه جمعه هشتم اردیبهشت ماه منتشر شد، از قوه قضائیه جمهوری اسلامی خواسته بود، حکم اعدام جمشید شارمهد را لغو کند و تأیید این حکم در دیوان عالی جمهوری اسلامی را به شدیدترین شکل محکوم کرده بود.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago