Categories: ایران

تعطیلی شرکت الحاوی در اوج بحران کمبود دارو؛ تمامی ۵۰۰ نفر نیروی کار این شرکت تعدیل شدند

به گزارش فرانیوز، محمد آذری‌نیا طی نامه‌ای که در رسانه‌های ایران منتشر شد، نوشت: با وجود تلاش بی‌دریغ این شرکت جهت تأمین کمبودهای دارویی، همه فعالیت‌های این شرکت ۵۵ ساله از تاریخ ۲۴ مرداد تعطیل شده و تمامی پرسنل (حدود ۵۰۰ نفر) تعدیل می‌شوند.

او افزود: شرکت الحاوی حق شکایت و اقدام قضایی را برای خود محفوظ داشته و تبعات و خسارات این اقدام را مستقیماً متوجه مدیران سازمان غذا و دارو می‌داند.

مدیرعامل الحاوی «اقدام نامتعارف و غیرقانونی سازمان غذا و دارو در متوقف کردن کارتابل محصولات شرکت الحاوی» را دلیل تعطیلی شرکت اعلام کرد.

سازمان غذا و دارو با انتشار بیانیه‌ای در اینباره ادعا کرد: شرکت داروسازی الحاوی ۲۲۰ میلیارد تومان گران‌فروشی کرده و به پرداخت جریمه ۱۱۰۰ میلیارد تومانی از سوی سازمان تعزیرات حکومتی متهم شده است.

در بیانیه این سازمان ادعا شده است: از کل سبد دارویی این شرکت، تنها شش کالا به دلیل گرانفروشی مکرر حکم توقف فروش داشته‌اند، اما ضمن عدم اصلاح رویه و ادامه روند گرانفروشی پس از صدور حکم، اقدام به احتکار و توقف عرضه تمام محصولات خود کرده است.

تعطیلی الحاوی در حالی صورت گرفته که این شرکت داروسازی دارای ۵۵ سال سابقه است و بر اساس گزارش وبسایت آن، با تولید بیش از ۸۰ نوع محصول، یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت داروسازی کشور است.

از سویی دیگر، مدیرعامل شرکت داروگر در اواسط خرداد امسال در نامه‌ای درباره تعطیلی داروگر نوشت که تحمیل مالیات‌های ناعادلانه و ممانعت از خرید مواد اولیه و فروش کالا دلیل تعطیلی کارخانه داروگر تهران بوده است

تعطیلی غولهای داروسازی ایران در شرایطی صورت گرفته که کشور با بحران کمبود دارو مواجه است و گزارش‌ها حاکی از تشدید بحران دارو و کمبود بیش از ۲۰۰ قلم دارو داخل کشور است به طوری که بیماران خاص برای تامین داروی مورد نیاز خود مجبور به واردات شخصی از ترکیه، عراق، پاکستان و آذربایجان شده‌اند.

سلمان اسحاقی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این رابطه گفت: کمیسیون به‌دفعات موضوع بحران دارویی را به دولت گوشزد کرده، اما توجه چندانی به این موضوع نشده و نتیجه این بی‌توجهی کمبود بیش از ۲۰۰ قلم دارو در کشور است و تداوم این بی‌توجهی‌ها هم افزایش مرگ‌و‌میر‌ها را در پی خواهد داشت.

وی افزود: در نشست کمیسیون تاکید شد که رئیس‌جمهور باید نسبت به تشکیل فرماندهی واحدی برای مقابله با بحران دارویی اقدام کند تا در بی‌توجهی نسبت به این موضوع، در آینده با مرگ‌و‌میر‌هایی در پی کمبود دارو در کشور مواجه نشویم.

با وجود تمام این مشکلات، چندی پیش دولت در خبری اعلام کرد که ۴۰۰ تن دارو برای راهپیمایی اربعین، به عراق ارسال خواهد شد.

پیش از این نیز بارها خبرهایی از قاچاق دارو به عراق شنیده شده بود. در حالی که ایران با کمبود سرم‌ و دارو روبرو بود، برخی خبرها حاکی از آن بود که دارو و سرم از بازار ایران به عراق ارسال می‌شود.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago