Categories: ایران

تشکل های دانش آموزان انقلابی بوشهر و تهران : مسموم سازی ها اقدام تلافی جویانه حکومت نسبت به مبارزات دانش آموزان است

تشکل های دانش آموزان انقلابی بوشهر و تهران در بیانیه ای ضمن محکومیت تداوم حمله شیمیایی به مدارس ، مسموم سازی دانش آموزان را اقدامی تلافی جویانه در برابر مبارزات دانش آموزان دانست.

به گزارش فرانیوز، تشکل دانش‌آموزان انقلابی بوشهر و تشکل دانش‌آموزان انقلابی تهران در محکومیت تداوم حمله شیمیایی به مدارس بیانیه مشترک صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: این حملات که از قبل سازماندهی شده و با بازگشایی مدارس در سال جدید دوباره ادامه پیدا کرده، اقدامی تلافی جویانه نسبت به مبارزات پرشور دانش آموزان انقلابی است که از همان ابتدای انقلاب زن زندگی آزادی با شعارهایی چون: ژن ژیان ئآزادی، تکلیف خود را با حکومتی ضدزن و ضدانسانی مشخص کرده بودند.

این تشکل‌ها تاکید کردند: ما به عنوان جمعی از دانش‌آموزان پیشرو و انقلابی، متشکل و دست به قلم، از دانش‌آموزان سراسر کشور می‌خواهیم که فرصت را از دست ندهند و به سازماندهی موج دیگری از مبارزات دانش‌آموزی بپردازند.

انجمن صنفی معلمان کردستان در بیانیه ای گستردگی، تداوم و عدم کنترل و اشراف نهادهای عریض وطویل امنیتی کشور در جریان مسمومیت های سریالی دانش آموزان را نشان دهنده سیستماتیک و سازماندهی شده بودن این حملات جنایتکارانه دانست.

در این بیانیه تاکید شده است: سهل انگاری عامدانه در شناسایی، مجازات و شناساندن عاملان، آمران و آبشخور فکری این جنایات عظیم و سیستماتیک، سوالات بسیاری ایجاد کرده که لازم است حاکمیت که مدغی اشراف اطلاعاتی بر داخل و خارج مرزهاست اقدام به پاسخگویی کند.

براساس گزارش ها مسمومیت دانش آموزان که از آذرماه سال گذشته آغاز شده است،  پس از تعطیلات نوروز و آغاز به کار مدارس ادامه یافت.

روز گذشته تعداد زیادی از دانش آموزان در مدارس شهرهای مختلف از جمله سقز، نقده و آمل راهی بیمارستان شدند. طبق گزارش های رسیده امروز نیز تعدادی ازدانش آموزان در مدارس گوهردشت کرج، تهران، سنندج و خوی دچار مسمومیت شده اند.

کسبه و بازاریان سقز امروز دوشنبه در اعتراض به مسمومیت دانش آموزان در روز گذشته، اعتصاب کردند.

مردم سقز در روز یکشنبه در واکنش به مسموم‌سازی دانش‌آموزان دختر چند مدرسه در این شهر مقابل این مدارس شعارهای ضد حکومتی از جمله شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

تا کنون هیچ گروه یا فردی از سوی حکومت به عنوان عامل یا عاملان این حملات شیمیایی در مدارس سراسر کشور معرفی نشده و اظهار نظر قاطعی در این خصوص ابراز نشده است.

سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور امروز در گفتگویی درباره مسمومیت دانش آموزان در سال جدید گفته است: چند موردی در سال جدید پیش آمد که بسیار محدود بود، تمارض و شیطنت برخی از دانش‌آموزان برای تعطیلی کلاس‌ها و مدارس بوده است؛ البته اعلام شد که حتماً برخوردهای انضباطی جدی با این افراد صورت گیرد و در موارد دیگر نیز در صورت لزوم به دستگاه قضائی معرفی شوند.

میراحمدی ادامه داد: یکی دو مورد نیز استفاده از گاز فلفل توسط دانش‌آموزان بوده است که شناسایی شدند و قطعاً با آن‌ها برخورد خواهد شد.

میراحمدی مدعی شد: در حال حاضر فعالیت‌های آموزشی به‌طور کامل و در یک شرایط آرام در حال انجام است و برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس وجود ندارد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago