Categories: ایران

تشدید فشارها بر خبرنگاران خارج از کشور؛ بازداشت بردار سردبیر رسانه ایران وایر

شیما شهرابی سردبیر رسانه ایران وایر از بازداشت برادر خود «سجاد شهرابی» توسط نیروهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی خبر داد.

به گزارش فرانیوز، او نوشت شش مامور وزارت اطلاعات روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت به منزل پدری او رفتند و بعد از ضرب و شتم سرایدار و تفتیش منزل و توقیف برخی وسایل الکترونیکی و کارتهای بانکی و مقادیری دلار متعلق به پدرش که به اقتضای شغل طلا و جواهرسازی در گاوصندوق او بود؛ برادر او را با خود بردند.

سردبیر ایران وایر نوشت:

من «شیما شهرابی»، روزنامه‌نگار و سردبیر بخش فارسی سایت «ایران‌وایر» هستم، الان که این خطوط را می‌نویسم، بیش از سه هفته است که برادرم را به‌خاطر فعالیت‌های من که همگی مرتبط به روزنامه‌نگاری و حقوق‌بشر است، بازداشت کرده‌اند و خانواده‌ام در ایران تحت فشار شدید نهادهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

بیست‌و‌دو روز درباره این بازداشت سکوت کردم، چون تصور می‌کردم نهادهای امنیتی به‌زودی متوجه عدم ارتباط کاری ما می‌شوند و او را آزاد می‌کنند. اما دروغ‌های مکرر، عدم پاسخگویی، طولانی شدن بازداشت و قطع تماس‌های برادرم، ظن پرونده‌سازی نیروهای امنیتی علیه برادرم را قوی می‌کند.

برادرم تا روز چهارشنبه۲۷اردیبهشت، به‌طور مرتب با خانواده تماس داشته است، اما حالا بیش از ۷ روز است که تماس‌های او قطع شده است. او در آخرین تماس اعلام کرده که در اعتصاب غذا بوده و از سلول انفرادی به یک سلول بزرگتر منتقل شده است. تماس‌های او از همان روز کاملا قطع شده و من و خانواده‌ام نگران وضعیت جسمی و روحی او هستیم.

برادرم، «سجاد شهرابی»، گوینده رادیو و دوبلور است و بیش از ۱۶ سال است که در شبکه‌های مختلف رادیویی صداوسیما جمهوری اسلامی کار می‌کند.

خانم شهرابی در پایان از تمام صنف‌های مرتبط با رونامه‌نگاری و نهادهای حقوق‌بشری خواسته است تا صدای او و خانواده اش باشند و فشارهای نهادهای امنیتی به فعالان رسانه‌ای داخل و خارج از ایران را روایت کنند.

وب سایت خبری هرانا پیش از این در تاریخ ۱۷ اردیبهشت در خبری اعلام کرده بود که آقای شهرابی در تاریخ دوازدهم اردیبهشت ماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل پدرش بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago