ترک هتل از سوی دوچرخه‌سوار تیم ملی در اسکاتلند؛ احتمال اعلام پناهندگی از سوی «محمد گنج خانلو»

به گزارش فرانیوز، رسول اسدی رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در اینباره گفته است: «محمد بدون اطلاع شب گذشته از هتل خارج شده و نگران او هستیم. بلافاصله از طریق نماینده اتحادیه جهانی و پلیس اسکاتلند به محل اتاق محمد وارد شدیم و متوجه شدیم او کلیه وسایل‌اش را برده است».

او افزوده است: «گذرنامه گنج‌ خانلو در اختیار ما قرار دارد و امیدواریم برای او اتفاق خاصی نیفتاده باشد. البته موضوع از طریق وزارت ورزش و وزارت امور خارجه به کاردار کشورمان اطلاع داده شده است و با توجه به مهلت زمان ویزایش امیدواریم محمد گنج‌ خانلو به کشورمان بازگردد».

گمانی زنی ها از احتمال تصمیم این ورزشکار ایرانی برای اعلام پناهندگی حکایت دارد. اتفاقی در که سالها و ماههای اخیر به شدت از سوی روزشکاران حرفه ای تکرار شده و این موج همچنان ادامه دارد.

مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جهان باز ۱۲ امردادماه در گلاسکو پایتخت اسکاتلند آغاز شد و تیم ملی ایران با دو ورزشکار زن و مرد در این مسابقات شرکت کرد. محمد گنج خانلو در بخش استقامت جاده در ماده «تایم تریل» در رده شصت و ششم جهانی قرار گرفت.

این ورزشکار دو ماه پیش در جریان دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا در حالی که مدال طلا دریافت کرده بود، در گفتگویی با خبرآنلاین نسبت به شرایط و نبود امکانات مناسب انتقاد کرده و یادآور شده بود که حتی برای شرکت در مسابقات لباس مناسب ندارد و کلاه دوچرخه سواری را هم از دوستان خود قرض گرفته است.

در سال‌های گذشته موج پناهندگی وزرشکاران و ملی‌پوشان رشته‌های مختلف ورزشی در دیگر کشورها با افزایش روبرو بوده است. محدودیت‌های ایدئولوژیک برای ورزشکاران زن و مرد از جمله فشار به زنان برای رعایت پوشش اسلامی و اجبار وزرشکاران به باخت عمدی برای عدم رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی از دلایل سرخوردگی و اعلام پناهندگی این ورزشکاران بوده است.

طی یک دهه گذشته ۷۸ ورزشکار ملی‌پوش زن و مرد به دیگر کشورها پناهنده شده‌اند.

رشته‌های تکواندو و شطرنج، هر کدام با ۹ ورزشکار، در صدر لیست مهاجرت ورزشکاران قرار دارند و کشتی و جودو و دیگر ورزش‌ها به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. همچنین کشور آلمان با ۱۵ مورد پذیرش پناهندگی ورزشی، مهم‌ترین مقصد مهاجرت ورزشکاران بوده و کشورهای آمریکا، فرانسه و جمهوری آذربایجان نیز مقصدهای دیگری هستند که تعداد قابل توجهی از ورزشکاران حرفه‌ای ایران به آنها مهاجرت کرده‌اند.

در یکی از آخرین نمونه‌های پناهندگی ملی‌پوشان، بهمن‌ماه گذشته عاطفه احمدی ۲۱ ساله‌ پرچمدار کاروان ایران به المپیک زمستانی پکن اردوی تیم ملی را ترک کرد و به آلمان پناهنده شد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago