Categories: حقوق بشر

تداوم ممنوعیت‌ ملاقات و تماس تلفنی نرگس محمدی در زندان اوین

به گزارش فرانیوز، خانواده نرگس محمدی در حساب کاربری او در شبکه اجتماعی اینستاگرام عنوان کرده‌اند که از تاریخ هشتم آذر ماه ۱۴۰۲ تلفن و ملاقات نرگس محمدی به دستور مقامات امنیتی و به بهانه فعالیت در داخل زندان و ارسال مطالب و نوشته‌ها به خارج زندان قطع است.

طبق این اظهارات، مقرر شده بود از پانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۲ تلفن و ملاقات وی برقرار شود، که رئیس بند زنان اوین محرومیت جدیدی را ابلاغ کرده است. بر اساس دستور جدید نهادهای امنیتی،  تلفنها و ملاقات وی به دلیل ارسال نامه به دبیرکل سازمان ملل و درخواست جرم انگاری آپارتاید همچنان قطع خواهد ماند.

این برنده جایزه صلح نوبل طی هفته‌های اخیر با انتشار نامه‌ای از زندان از سازمان ملل خواسته بود تا در مورد آپارتاید جنسیتی در ایران اقدام کند.

خانم محمدی در حالی که در زندان اوین محبوس است، برای سومین‌بار توسط دادگاه انقلاب اسلامی به تحمل زندان و مجازات‌های دیگر محکوم شد.

این فعال حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل که در زندان اوین محبوس است، در پی پرونده‌سازی جدید توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به دلیل فعالیت در داخل زندان به حبس، تبعید و محرومیت‌های اجتماعی محکوم شده است.

پیشتر حساب کاربری نرگس محمدی در اینستاگرام با انتشار گزارشی از سومین محکومیت وی به دلیل فعالیت در داخل زندان خبر داده بود.

طبق این گزارش، دادگاه انقلاب، نرگس محمدی را به تحمل پانزده ماه زندان، دو سال تبعید به خارج از تهران و استانهای مجاور، دو سال منع خروج از کشور، دو سال منع عضویت در گروه‌های اجتماعی – سیاسی و دو سال منع استفاده از تلفن هوشمند محکوم کرده است.

در این گزارش آمده که نرگس محمدی در این پرونده متهم به تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی بوده و حاضر به شرکت در جلسات بازپرسی و محاکمه نشده است.

گفته شده این محاکمه بیست‌وهشتم آذر در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست ایمان افشاری و با شکایت وزارت اطلاعات برگزار شد و رای در همان جلسه به طور غیابی صادر شده است.

در گزارش اشاره شده که رای صادره بی‌شباهت به یک بیانیه سیاسی علیه متهم نیست و بارها تاکید شده که او به تحریک و ترغیب افکار عمومی و افراد به جنجال و آشوب دست می زند و بازی ای را به نفع دشمنان این مرز و بوم پیش برده و هر گونه فضاسازی علیه حاکمیت را منتشر می‌کند.

در پایان گزارش تاکید شده است که از سال ۱۴۰۰ تا کنون این پنجمین محکومیت نرگس است که سه محکومیت به دلیل فعالیتهای او در داخل زندان است.

مجموع پنج محکومیت وی ۱۲ سال و سه ماه زندان، ۱۵۴ ضربه شلاق، چهار ماه رفتگری، دو سال ممنوع الخروجی، تبعید و محرومیت‌های اجتماعی و سیاسی است.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago