Categories: ایرانجهان

تداوم افزایش همکاری های نظامی تهران-مسکو؛ وزیر دفاع روسیه به ایران سفر کرد

به گزارش فرانیوز، این سفر با زمان رسیدگی به شکایت اوکراین علیه تجاوز نظامی روسیه در دیوان بین‌المللی دادگستری همزمان است.

ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه برای دیداری رسمی وارد تهران شده است. این اولین دیدار وزیر دفاع روسیه از تهران پس از تجاوز نظامی این کشور به خاک اوکراین است.

به گزارش رسانه های ایران، این سفر به دعوت سرلشگر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح انجام شده و هدف آن «توسعه دیپلماسی دفاعی، گسترش همکاری‎های دو جانبه و همچنین مقابله با تهدیدات مشترک و تروریسم بین المللی» است.

براساس این گزارش وزیر دفاع روسیه قرار است با محمدرضا آشتیانی همتای خود و دیگر مقام‌های ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران ملاقات کند.

سفر ارتشبد شویگو به تهران در فاصله زمانی کوتاهی پس از حضور مقامات نظامی جمهوری اسلامی در نمایشگاه نظامی مسکو انجام می‌شود.

خبرگزاری تسنیم، رسانه نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیز درباره این سفر نوشت: «تحولات منطقه و مناسبات دفاعی از جمله محورهای گفتگوی سرگئی شویگو با مسئولین و فرماندهان ایرانی خواهد بود».

از زمان اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه به‌دلیل تهاجم نظامی به اوکراین، روابط  جمهوری اسلامی و روسیه در عرصه نظامی گسترش یافته و استفاده از پهپادهای نظامی ایران علیه اوکراین نیز واکنش و تحریم دولت‌های غربی علیه جمهوری اسلامی را درپی داشته است.

ماه گذشته، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، پس از انتشار گزارشی مبنی بر این‌که واشنگتن از تهران خواسته که فروش هواپیماهای بدون سرنشین به مسکو را متوقف کند، گفت که همکاری نظامی روسیه با ایران تسلیم فشار ژئوپلیتیک نخواهد شد.

مقامات جمهوری اسلامی همواره حمایت از روسیه در جنگ اوکراین با ارسال پهپادهای شاهد را انکار کرده اند. این درحالیست که اوکراین در طول جنگ، بارها از سرنگونی پهپادهای شاهد ساخت ایران که از سوی روسیه به این کشور حمله کرده اند، خبر داده است.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago