تحویل پیکر سپهر شیرانی به خانواده با شرط سکوت

پیکر دانشجوی بلوچ بازداشت شده توسط اطلاعات سپاه که به طرز مشکوکی جان باخته است، با پیگیری معتمدان زاهدان و با شرط سکوت خانواده درباره نحوه جانباختن و بازداشت به آنها تحویل داده شد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از حال وش، سپهر شیرانی ۱۹ ساله دانشجوی ترم اول دانشگاه سیستان و بلوچستان فرزند دکتر علی (دندانپزشک) کوچکترین فرزند خانواده و دارای دو خواهر و برادر دیگر، اهل فنوج و ساکن زاهدان، روز سه شنبه دهم بهمن حوالی ساعت چهار بعدظهر از منزل خود خارج و تلفن وی خاموش شد.

بر اساس این گزارش، سپس با پیگیری، خانواده وی از بازداشت سپهر توسط اطلاعات سپاه اطمینان حاصل کردند و علت بازداشت وی را به دلیل فعالیت در فضای مجازی اعلام کرده و گفته بودند  پس از پرسش سوالاتی، او را آزاد می‌کنیم.

به گفته منابع حال وش، با تلاش و پیگیری معتمدان شب گذشته جنازه سپهر به شرط اینکه خانواده وی در خصوص بازداشت و کشته شدن وی توسط اطلاعات سپاه سکوت کنند به معتمدان و بستگان وی تحویل داده شد.

گفته شده پیکر این جوان امروز به زادگاه وی شهر فنوج منتقل شده و تشییع و به خاک سپرده میشود.

یک منبع آگاه در این باره گفته است: بامداد روز گذشته حوالی ساعت ۴:۳۰ صبح پیکر بی‌جان سپهر در حالی که از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته بوده در پشت بام منزل آپارتمانی آنها پیدا شده است در حالی که خانواده وی هیچ اطلاعی نداشتند که وی چطور از بازداشت اطلاعات سپاه بدون اطلاع آزاد شده است و از اینکه چطور به پشت بام خانه رفته هم هنوز بی‌اطلاع هستند و با توجه به سابقه دستگاه‌های امنیتی نحوه مرگ وی سناریوسازی شده است.

این منبع آگاه افزود: پیشتر ماموران امنیتی به سپهر در خصوص فعالیت در فضای مجازی و حضور در انتظامات مسجد مکی و حمایت از اعتراضات جمعه های زاهدان تذکر و هشدار داده و به وی گفته بودند که حق نداری دیگر پست در مورد اعتراضات بزاری اما او توجهی به این تذکرات نکرده بود.

دادستان زاهدان با رد بازداشت سپهر توسط اطلاعت سپاه ادعا کرد خانواده او از مراجع مختلف برای ناپدید شدن او پیگیری کردند اما طبق اطلاعات رسیده، سپهر خودکشی کرده است.