Categories: جهان

تحقیق از سرویس مخفی آمریکا در مورد وجود کوکائین در کاخ سفید

به گزارش فرانیوز، سرویس مخفی ایالات متحده تایید کرد که روز یکشنبه مقداری کوکائین در بال غربی کاخ سفید کشف شد که گمان می‌رود توسط شخصی که در آنجا کار می‌کند یا مجوز حضور در آنجا را داشته، وارد این مکان شده است.

این تحول، قانونگذاران جمهوری‌خواه را بر آن داشت تا سؤالات گسترده‌تری را در مورد امنیت و مصرف مواد مخدر در محل اقامت ریاست‌جمهوری مطرح کنند.

تام کاتن یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در نامه‌ای به کیمبرلی چیتل، مدیر سرویس مخفی از این آژانس خواست تا فوراً اطلاعاتی در مورد مکان خاصی در مجموعه کاخ سفید که در آن کوکائین پیدا شده است، ارائه دهد.

او که یکی از اعضای کمیته فرعی عدالت جنایی و ضدتروریسم سنا است در این نامه نوشت که «مردم آمریکا سزاوار این هستند که بدانند آیا مواد مخدر غیرقانونی در منطقه‌ای که اطلاعات محرمانه رد و بدل می‌شود پیدا شده است یا خیر».

این سناتور همچنین سؤالات دیگری از جمله نحوه غربالگری امنیتی افراد برای حضور در کاخ سفید و دفعات برخورد با مواد مخدر غیرقانونی در مجتمع کاخ سفید مطرح کرد و تا ساعت ۵ عصر روز ۱۴ جولای به مدیر سرویس مخفی مهلت داد که به این سؤالات پاسخ دهد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، روز گذشته به خبرنگاران اطلاع داد که این ماده در منطقه‌ای «پر تردد» در بال غربی کشف شد که بازدیدکنندگان و کارکنان به طور معمول به آن دسترسی دارند.

در واکنش به انتشار خبر پیداشدن کوکائین در کاخ سفید، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴، با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی «Truth» نوشت: «آیا کسی وجود دارد که معتقد باشد کوکائین پیدا شده در بخش غربی کاخ سفید و نزدیک به اتاق بیضی [دفتر رئیس جمهور امریکا] برای استفاده هانتر و جو بایدن نیست؟»

کاخ سفید یکشنبه‌شب پس از کشف این ماده غیرقانونی برای مدت کوتاهی توسط سرویس مخفی تخلیه شد، در آن زمان تنها این ماده را به عنوان یک «مورد ناشناخته» توصیف می‌کرد. پس از آن تیم‌ها خنثی‌سازی مواد خطرناک و آتش‌نشانی و فوریت‌های پزشکی نیز به کاخ سفید اعزام شدند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago