تحصیل رایگان برای دانشجویان غزه؛ محدودیت و‌ سرکوب برای دانشجویان ایرانی

رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرده که دانشجویان غزه می‌توانند به صورت رایگان در ایران تحصیل کنند، این در حالی است که دانشجویان ایرانی با احضار، تعلیق، محرومیت از تحصیل و انواع سرکوبها از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی مواجه هستند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از جهاددانشگاهی، حسن مسلمی نائینی رئیس جهاددانشگاهی گفت: دانشجویان غزه می توانند در ایران به صورت رایگان تحصیل کنند.

رئیس جهاددانشگاهی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی آمادگی پذیرش و تحصیل دانشجویان دانشگاه‌های غزه را دارند.

وی مدعی شد که جامعه دانشگاهی ایران اسلامی با قلبی نگران و چشمانی گریان، شاهد وقایع غزه است.

از سویی دیگر، محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران اوایل تابستان امسال هم در جلسه‌ای با نیروهای شبه‌نظامی «حشدالشعبی» عراق نسبت به پذیرش تحصیلی این نیروها در دانشگاه تهران ابراز علاقه و اعلام آمادگی کرده بود.

این در حالی است که کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور اواخر مهرماه امسال از افزایش فشارهای امنیتی بر دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر ایران پس از موج احضارها، تعلیق و اخراج دانشجویان خبر داده بود.

پیش از آن هم اخراج استادان منتقد حکومت و حامی اعتراضات سراسری در دانشگاه‌های ایران در ماه‌های گذشته با اعتراض گسترده فعالان دانشگاهی و دانشجویان روبرو شده بود.