تحصن کنندگان ایرانی در وین، لندن و واشینگتن خواستار گسترش زنجیره تحصن در دیگر کشورها شدند

تحصن کنندگان ایرانی در بریتانیا، اتریش و آمریکا در برنامه لایو مشترک در اینستاگرام ضمن تاکید بر همراهی و حمایت از اعتراضات مردمی در داخل ایران، از ایرانیان مقیم دیگر کشورها خواستند تا با برگزاری تحصن در کشورهای محل اقامت خود این زنجیره را تا رسیدن به پیروزی گسترش دهند.

به گزارش فرانیوز، در این برنامه لایو اینستاگرامی که به ابتکار سیامک آرام فعال سیاسی و استاد دانشگاه و از تحصن کنندگان در مقابل ساختمان وزارت خارجه در واشینگتن دی سی روز پنج شنبه برگزار شد، حسن نایب هاشم فعال حقوق بشر از وین و به نمایندگی از تحصن کنندگان در مقابل سازمان ملل و وحید بهشتی فعال سیاسی و مدیر شبکه در تی وی حضور داشتند.

حسن نایب هاشم پزشک و فعال حقوق بشر طی سخنانی به سابقه فعالیت شرکت کنندگان در تحصن مقابل سازمان ملل که روز گذشته دویست و پنجاه و ششمین روز خود را می گذراند، اشاره کرد و یادآور شد: ما اینجا با ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل مواجه هستیم و معتقدیم جمهوری اسلامی که در جهان منزوی است، باید منزوی تر شود و صدای مردم ایران به گوش همه جهان برسد.

او ادامه داد: تا وقتی مردم در میدان هستند ما هم در خیابان هستیم و هزینه ای که ما می دهیم قابل قیاس با هزینه آنان نیست که با گلوله جان خود را از دست می دهند.

نایب هاشم تاکید کرد: تا در میدان نباشیم به پیروزی نمی رسیم . هدف ما این است که کشورهای توسعه یافته سپاه پاسداران را در لیست گروه های تروریستی قرار دهند این خواست یگانه ماست و روی آن تمرکز داریم.

وحید بهشتی نیز طی سخنانی تنها راه باقی مانده برای مبارزه با جمهوری اسلامی را حضور در خیابان دانست و گفت: ما تلاش می کنیم به دور از حاشیه ها روی هدف تمرکز کنیم .

او گفت: هدف ما قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی است و بریتانیا مخصوصا وزارت خارجه این کشور استراتژیک ترین نقطه در جهان است و ۲۷ کشور اروپایی چشمشان به انگلیس است.

بهشتی با اشاره به ملاقات ها و گفتگوها با مقامات بریتانیایی در این باره و اجماع نظر نمایندگان انگلیس برای قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی، گفت: باید بتوانیم از دانش سیاسی بهره ببریم و منافع مشترک ایجاد کنیم. همانطور که ما از روز اول تاکید کردیم که برای امنیت شهروندان بریتانیا باید سپاه را در لیست قرار دهید.

وحید بهشتی که همراه دوستان خود و سایر ایرانیان معترض به حکومت ایران بیش از صد روز است که مقابل ساختمان وزارت خارجه بریتانیا تحصن کرده است، تاکید کرد: ما باید بیشتر از لابی های رژیم ایران فعالیت کنیم و اطلاعات درست را به دولتمردان و سیاسیون جهان برسانیم.

او از دیگر ایرانیان مقیم کشورها در سراسر جهان خواست تا با برپایی تحصن، تا رسیدن به آزادی ایران، این زنجیره را گسترش دهند.

بهشتی خاطرنشان کرد: برهم زننده معادلات جمهوری اسلامی مردم ایران بوده اند که بعد از قتل مهسا امینی به صحنه آمدند . بنابراین هر کدام از ما نماینده مردم ایران است و باید به صورت خلاقانه به هر شکلی که می توانیم صدای مردم را به گوش سیاسیون فرو کنیم .

بهشتی ابراز امیدواری کرد در سایر کشورها مردم با حضور در خیابان ها و تحصن در شهرهای دیگر کشورها، همراه با هم در مسیر مبارزه هماهنگ تر عمل کنند.

سیامک آرام استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی از تحصن کنندگان در مقابل وزارت خارجه آمریکا که روز گذشته ششمین روز تحصن را پشت سر گذاشتند، نیز طی سخنانی به گفتگوی خود با نماینده میز ایران در سومین روز از حضور مقابل وزارت خارجه آمریکا، اشاره و یادآور شد: از ابتدا خواستار این بودیم که صدای مردم ایران را به گوش مقامات امریکایی برسانیم و نگرانی ها از بابت آزادسازی مبالغ هنگفت پول را منتقل کنیم.

او ادامه داد: سوال اصلی این بود چرا دولت آمریکا در زمان اعتراضات در ایران و سرکوب شدید مردم از سوی حکومت به دنبال توافق و رایزنی برای آزادسازی پول برای جمهوری اسلامی است؟

آقای آرام خاطرنشان کرد: ما به تظاهرات اعتراضی خود در شنبه ها ادامه خواهیم داد و تحصن ما در مقابل ساختمان وزارت خارجه هم متوقف نشده است. تلاش ما این است تا اعتراضات را نهادینه کنیم.

او با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر قطعی شدن توافق آمریکا و جمهوری اسلامی به زودی، گفت: چه این توافق صورت بگیرد چه انجام نشود، ما ناامید نمی شویم و مبارزه ما در داخل و خارج ایران ادامه خواهد داشت. چه از طریق خیابان چه از راه رایزنی های دیپلماتیک به مبارزه ادامه می دهیم.

در پایان این برنامه لایو اینستاگرامی ، همراهان معترضان ایرانی در کنار هر سه چهره مخالف جمهوری اسلامی در وین، لندن و واشینگتن دی سی با شعار «زن، زندگی، آزادی» و «قسم به خون یاران، ایستاده ایم تا پایان» بر ایستادگی و ادامه مبارزه در این راه تا رسیدن به پیروزی تاکید کردند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago