Categories: ایرانجهان

تجمع علیه سپاه در ونکوور تا ساعاتی دیگر/ تاکید بر کنارگذاشتن مماشات با رژیم ایران و لزوم تروریستی شناختن سپاه

در بیانیه منتشر شده از سوی ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی مقیم کانادا که طبق فراخوان منتشر شده، امروز در ونکوور تجمع خواهند کرد، با تاکید بر لزوم تروریستی شناختن سپاه پاسداران و کنار گذاشتن مماشات با رژیم ایران، آمده است: تا سپاه در لیست گروه های تروریستی نرود، رویارویی اثرگذاری با مداخله رژیم در کانادا شدنی نخواهد بود و رژیم هم دست بازتری برای تهدید امنیت ملی کانادا و امنیت ملی جهانی پیدا خواهد کرد.

به گزارش فرانیوز، بعد از برگزاری تجمع بزرگ لندن با شرکت گسترده ایرانیان خارج از کشور در روز شنبه ۹ اردیبهشت ، جمعی از فعالان سیاسی کمپین و کارزار جهانی تروریستی شناختن سپاه از سوی دولت کانادار را راه اندازی کرده و همچنین در ابراز همبستگی با مسعود مسجودی استاد دانشگاه که بیش از هشتاد روز در اعتراض به نفوذ عوامل جمهوری اسلامی در نهادهای دولت کانادا، در اعتصاب غذا به سر می برد، امروز در ونکوور تجمع خواهند کرد.

این تجمع راس ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی، در مقابل ونکوور آرت گلری برگزار خواهد شد.

مسعود مسجودی ریاضیدان و استاد دانشگاه ونکوور نیز بیش از هشتاد روز است که در اعتراض به نفوذ عوامل جمهوری اسلامی در دانشگاه سایمون فریزر برتیش کلمبیا در ونکوور دست به اعتصاب غذا زده است، در کنار دیگر مخالفان جمهوری اسلامی و معترضان به حضور و نفوذ عوامل رژیم ایران در دستگاههای عمومی کانادا اقدام به برگزاری تجمع بزرگی با هدف تروریستی شناختن سپاه از سوی کانادا کرده اند.

مسجودی می گوید به دنبال این است که از راه حقوقی و آگاه سازی عمومی و اطلاع رسانی به تصمیم  گیران در کانادا، مسیر لیست گذاری سپاه در زیر قانون ضد تروریست کانادا هموار شود.

آقای مسجودی که نویسنده بیانیه مرتبط با تجمع امروز و کمپین تروریستی اعلام کردن سپاه است، در متن نوشته شده، رخنه وابستگان سپاه در کانادا و همچنین کج روی دادگاه های این کشور در فعالیت ها و پشتیبانی از عوامل سپاه را علت اعتصاب غذای خود عنوان کرده است.

این بیانیه می افزاید: این اعتصاب غذا با خواستی روشن از دولت کانادا در دل کارزار همچنان ادامه خواهد یافت و آن خواسته پایان دادن به دخالت و حضور رژیم ایران در کانادا و نهادن بی کم و کاست سپاه در سیاهه نهادهای تروریستی کاناداست.

در بخش دیگری از بیانیه با اشاره به خودداری دولت کانادا در اجرایی کردن قانون قرار دادن سپاه در لیست نهادهای تروریستی بعد از گذشت ۵ سال از تصویب آن، تاکید شده است که دولت کانادا با چشم پوشی نسبت به اقدامات رژیم در این کشور، در کارهای غیرقانونی صورت گرفته توسط آن از قبیل، جاسوسی، نفوذ در دانشگاه ها و پژوهشگاه ها، به دست آوردن منابع مالی برای کمک به گروه های تروریستی ، پولشویی، قاچاق روان گردان ها و مواد مخدر، سهیم بوده چرا که در قبال آن بی عملی پیشه کرده است.

در بیانیه منتشر شده، تاخیر دولت در اجرایی کردن قانون تروریستی اعلام کردن سپاه، فشار دولت به پلیس در جلوگیری از تحقیقات جنایی درباره حمله موشکی سپاه به پرواز اوکراینی، اعلام تحریم های بی اثر و ارتباط دولت کانادا با دیپلمات های پیشین رژیم که در شکستن تحریم ها نقش دارند را دلیلی روشن بر این می داند که دولت کانادا نمی خواهد سیاست مماشات با رژیم را کنار بگذارد.

همچنین در بیانیه آمده است: نبود برخورد اثرگذار با جنایت ها و دخالت های سپاه به ویژه مقاومت سرسختانه دولت در برابر خواست چندین و چند ساله گذاشتن سپاه در لیست سازمان های تروریستی ، عوامل رژیم در کانادا و نیروهای سرکوبگر و آدمکش درون مرزی و برون مرزی آن را در تباه کاریشان گستاخ تر کرده است.

بیانیه می افزاید: تا سپاه در لیست نرود در کل رویارویی اثرگذاری با مداخله رژیم در کانادا شدنی نخواهد بود و رژیم هم دست بازتری برای تهدید امنیت ملی کانادا و امنیت ملی جهانی پیدا خواهد کرد.

در پایان بیانیه آمده است: افشای تعاملات غیرقانونی میان برخی از بلندپایگان دولتی و عوامل نفوذی برجسته رژیم، گامی لازم برای مقابله با حضور و نفوذ سپاه در کانادا به شمار می آید.

کمپین تروریستی شناختن سپاه پاسداران بعد از اعتراضات مردمی در داخل کشور، از سوی فعالان سیاسی خارج از ایران آغاز به کار کرد و تا امروز شخصیت های سیاسی از کشورهای مختلف در آمریکا و اروپا به این کمپین پیوسته و تقاضای خود مبنی بر لزوم تروریستی شناختن سپاه پاسداران را به دولت ها و پارلمان های خود ارائه کرده اند.

در پی این درخواست ها، دولت ها هرکدام جداگانه تحریم های زیادی علیه نهاد سپاه و فرمانده هان آن وضع کرده اند اما برای قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی همچنان دلایل و بهانه های حقوقی ارائه کرده یا سکوت پیشه می کنند.

وحید بهشتی مدیر شبکه در تی وی و فعال سیاسی با هدف تروریستی شناختن سپاه از سوی بریتانیا مقابل وزارت خارجه این کشور تحصن و اعتصاب غذا کرد. بعد از ۷۲ روز زمانی که به لحاظ جسمی ضعف و ناتوان شد، پس از انتقال به بیمارستان به توصیه اکید پزشکان اعتصاب غذای خود را شکست.

او با انتشار توئیتی همچنان تاکید کرد که پس از بهبود حال جسمانی اعتصاب غذای خود را از سر خواهد گرفت.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago